رای پرونده قالیباف هنوز قطعی نشده است

به گزارشافکارنیوز،ˈمصطفی ترک همدانیˈ افزود: در مراجعه ای که امروز به دیوان عدالت اداری داشتم، مدیر کل کمیسیون های تخصصی دیوان اعلام کرد که رای پرونده شکایت از قالیباف هنور قطعی نشده است.

این وکیل شاکی در پرونده انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: رای دیوان عدالت اداری در این پرونده، پنجم اسفند ماه جاری صادر شده و طبق قانون اگر تا ۲۰ روز پس از صدور رای یعنی ۲۶ اسفند ماه جاری، ۱۰ نفر از قضات دیوان تجدید نظر خواهی نکنند، رای قطعی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ۱۲ اسفند ماه جاری در نشست خبری هفتگی خود در رابطه با پرونده شکایت دو وکیل دادگستری از انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: دیوان عدالت اداری، شکایت وکلای دادگستری را رد کرده و خواسته آنان مورد پذیرش واقع نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری رییس دیوان عدالت اداری نیز روز گذشته(سه شنبه) ۱۳ اسفند ماه جاری از قطعی شدن رای این پرونده در دیوان خبر داد.

از زمان انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، دو وکیل دادگستری با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

وکلای شاکی در این پرونده معتقدند در قانون تشکیل شوراهای شهر و روستا مصوب سال ۱۳۶۹ صراحتا به ممنوعیت تعیین یک نفر برای بیش از دو دوره متوالی اشاره شده و قانون اصلاحی سال ۱۳۷۵ نیز آن را نقص صریح یا ضمنی نکرده است.