به گزارش افکارنیوز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم و تصاویری از عملیات توقیف یک کشتی حامل موشک برای مقاومت فلسطین خبر داد و مدعی شد این موشک‌ها از ایران و بواسطه کشور سودان در راه غزه متوقف شده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، این کشتی با پرچم پاناما و در آب‌های سودان توقیف شده است که حامل مصالح ساختمانی و موشک‌هایی جاسازی شده بوده است.

همچنین در فیلمی که هاآرتص منتشر کرده است، تصویری از کیسه‌های سیمان ساخت ایران نیز به چشم می‌خورد که احتمالا برای بازسازی مناطق تخریب‌شده در حملات رژیم صهیونیستی، در حال ارسال به غزه بوده است.

پیش از این رهبر انقلاب نیز به صراحت، حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اعلام کردند که نمونه آن در جنگ هشت روزه غزه با شلیک موشک‌های فجر ۵ به سمت اراضی اشغالی دیده شد:

«ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی، در دو جنگ پیروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم.»

بشار اسد همچنان بهای حمایت از مقاومت را میپردازد+تصاویر و فیلم



تصاویر منتشر شده از این راکت‌ها مشخص می‌کند که موشک‌های مورد ادعای اسرائیل، از نوع راکت ۳۰۲ میلی‌متری خیبر(M۳۰۲)، گونه‌ای از سامانه راکت‌انداز ۳۰۲ میلی‌متری ساخت صنایع دفاعی سوریه است. این راکت برای اولین بار در جریان جنگ ۳۳ روزه بین حزب‌الله و اسراییل توسط رهبر مقاومت معرفی شد. در زمان جنگ ۳۳ روزه این سلاح با برد ۱۰۰ کیلومتر، به عنوان دست بلند مقاومت اسلامی لبنان به حساب آمده و از آن برای حمله به شهر حیفا به عنوان سومین شهر بزرگ سرزمین‌های اشغالی استفاده شد.


بشار اسد همچنان بهای حمایت از مقاومت را میپردازد+تصاویر و فیلم



سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نخستین بار و در جریان یک سخنرانی تلویزیونی از شبکه المنار به تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۰۶ میلادی از این سامانه نام برد. این راکت از یک سر جنگی ۱۵۰ کیلوگرمی برخوردار است و می‌تواند به شکل ویژه‌ای توان گروه‌هایی به مانند حزب‌الله و یا حماس را در نبرد احتمالی با رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

راکت‌های ساخت سوریه در حالی برای مقاومت فلسطین ارسال می‌شود که شاخه‌هایی از حماس طی سه سال گذشته، اصلی‌ترین حامی خود را در جنگ با تروریسم تنها گذاشته و حتی از اردوگاه معارضین نیز حمایت کرده است. با این حال، سوریه که طی سه سال اخیر از سوی رژیم اسرائیل، تکفیری‌های مورد حمایت ارتجاع عرب و کشورهای غربی زیر شدیدترین حملات سیاسی، نظامی و رسانه‌ای قرار داشته است، همچنان از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کند و بار دیگر هزینه‌‌های آن را متحمل شده است.

بشار اسد در سه سال گذشته با وجود تمام فشارها برای توقف حمایت از مقاومت در قبال توقف جنگ داخلی تحمیلی در این کشور، با شجاعت آرمان سوریه را حمایت از فلسطینیان و عزم خدشه‌ناپذیر خود در ادامه این مسیر اعلام و تصریح کرد آنچه امروز در سوریه می‌گذرد بهای حمایت‌های ۳۰ ساله دمشق از حزب‌الله و مقاومت فلسطین است.


یکی دیگر از نکات مورد توجه و مانور همزمان و هدایت‌شده رسانه‌های اسرائیلی و غربی بر روی توقیف این کشتی، فیلمی است که از این عملیات منتشر شده و در انتهای آن گرافیکی تهیه شده است که مسیر حرکت این کشتی و نحوه ارسال آن به غزه و دامنه پوشش راکت‌های فوق را به تصویر کشیده است که از برنامه‌ای منسجم و طراحی‌شده برای ایجاد هجمه سنگین رسانه‌ای برضد ایران حکایت دارد.

در این گرافیک نشان‌داده شده است که راکت‌های کشف شده این قابلیت را دارند که از نوار غزه، مناطق وسیعی از سرزمین‌های اشغالی و ناوچه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

پیش از این در سال‌ ۲۰۰۹ نیز اسرائیل مدعی کشف محموله دیگری از سلاح‌های ایرانی ارسالی به حزب‌الله شده بود که در دریای مدیترانه توقیف و به بندر " اشدود " در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.