نمایندگان مجلس تعطیلات نوروز را چگونه می گذرانند؟

به گزارش افکارنیوز، در مصاحبه‌هایی جداگانه از برخی نمایندگان در خصوص برنامه‌هایشان برای تعطیلات نوروز سوال شد که پاسخ‌ آن‌ها به شرح ذیل است:

**دیدار با افراد تحت حمایت کمیته امداد

مهدی عیسی زاده نماینده مردم آذربایجان غربی(تکاب / شاهین دژ / میاندوآب)در همین رابطه اظهار داشت: در ایام عید نوروز ما در شهرستان‌های حوزه انتخابیه هستیم و برنامه داریم که دیدار هایی با خانواده‌های شهدا و بزرگان شهر داشته باشیم؛ همچنین برنامه‌هایی با اعضای تحت حمایت کمیته امداد داریم و در این چند ساله هم برنامه من همین بوده و معمولا به مسافرت نمی‌روم.

**دعوت یک نماینده از مردم

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریزدر مجلس هم گفت: ما در ایام نوروز در مناطق مختلف تبریز و حوزه های انتخابیه هستیم. ما در محدوده مناطق گردشگری فراوانی داریم که از مردم هم دعوت می کنیم که به شهر ما بیایند و از دیدنی‌های تبریز دیدن کنند.

**اول سفر زیارتی بعد صله‌رحم


سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم قزوین
هم بیان داشت: من معمولا یک سفر زیارتی در ایام نوروز می‌رویم و بعد از آن دیدار با مردم در روستاها داریم که به مشکلاتشان هم گوش خواهیم داد؛ البته به هرحال صله رحم با اقوام نیز در دستور کار ما در این ایام قرار دارد.

**سفر خاصی نمی روم

حسین محمد زاده رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضویدر این رابطه عنوان کرد: من در این ایام در حوزه‌های انتخابیه حضور دارم و به مسائل جاری و مربوط به مردم رسیدگی خواهم کرد و سفر خاصی نخواهم رفت.

**سرکشی نوروزی به حوزه انتخابیه

محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلساظهار داشت: ‌ در ایام عید در حوزه انتخابیه به منظور سرکشی مناطق مختلف حضور دارم و از دیگر برنامه‌های من سرزدن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

**سفر نمی روم

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید
در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اگر خدا بخواهد در حوزه انتخابیه حضور دارم و برنامه دیگری مثل سفر در برنامه کارم وجود ندارد.

**هنوز برنامه ریزی خاصی نکرده ام


سید شریف حسینی عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم اهواز
در همین خصوص عنوان کرد: البته من هنوز برنامه ریزی خاصی نکرده ام ولی قطعا در برنامه هایم موضوع سفر وجود ندارد و در حوزه انتخابیه حضور خواهم داشت.

**تمام مدت عید در کرج هستیم

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیسنیز در همین رابطه گفت: ‌ما در تمام مدت عید در کرج هستیم و در این ایام بین تهران و کرج برای انجام صله رحم و دید و بازدید در حال رفت وآمد هستم ولی در حوزه انتخابیه هم حضور خواهم داشت.

**حضور در ادارات کل استان

علی مروی نماینده مردم نیشابور و نایب رئیس کمیسیون انرژیدر رابطه با برنامه هایش در ایام نوروز، گفت: من سه الی چهار روز در مشهد هستم و در ادارات کل استان حضور خواهم داشت و مابقی ایام را در حوزه انتخابیه و در شهرستان هستم.

**مانند دیگر تعطیلی ها در حوزه انتخابیه‌ام

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر
هم گفت: برنامه من در نوروز همانند دیگر تعطیلی ها حضور در حوزه انتخابیه است و در برنامه نوروزی هم همین است مگر اینکه در وزارت خانه جلسه‌ای باشد که در تهران می‌مانیم.

**تشکیل اتاق فکر نوروزی


محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعیبیان داشت: برنامه من سرکشی از حوزه انتخابیه است و قصدم اینست که دید و بازدید با روستائیان داشته باشم. با برخی مسئولان و اصناف هم دیدار خواهم کرد و یک اتاق فکر نیز در این ایام تشکیل خواهیم داد و بنده در آن حضور خواهم داشت.

**سفر با راهیان نور


محمد ابراهیم رضایی نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی، اظهار داشت: من بیشتر ایام را در حوزه انتخابیه هستم و احتمالا سفری هم با کاروان راهیان نور به جبهه های جنوب خواهم رفت.

**دیدار با خانواده شهدا


حسینعلی حاجی دلیانی نماینده مردم شاهین شهر
هم در این رابطه گفت: در دستورکار من در ایام نوروز دیدار با خانواده‌های معزز شهدا است و در اکثر ایام در حوزه انتخابیه خواهم بود و برنامه سفر ندارم.

**مسافرت خانوادگی چند روزه


هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجههم در این خصوص پاسخ داد: در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر مسافرت خانوادگی چند روزه اکثر روزها را در حوزه انتخابیه و شهرستان‌ها خواهم بود.

**برنامه خاصی ندارم


همچنین جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به دانا، اظهارداشت: من برنامه خاصی ندارم و در استان و حوزه انتخابیه در ایام نوروز حضور دارم.

**علی الحساب در حوزه انتخابیه حضور خواهم داشت

محمد علی پورمختار رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در استان همدان
، در همین رابطه پاسخ داد: فعلا که برنامه ویژه ای ندارم و علی الحساب در حوزه انتخابیه حضور خواهم داشت.

**ما جایی جز رفتن به حوزه ها نداریم

نعمت اله منوچهری نماینده مردم اوراماناتدر مجلس شورای اسلامی درباره ایام تعطیلات نوروز گفت: ما هر وقت مجلس تمام شود و جلسه نداشته باشیم در حوزه انتخابیه هستم. ما جایی جز رفتن به حوزه ها نداریم چراکه مردم هم انتظار دارند و هم مناطق وسیع هستند و نیازمند اینست که وقت زیادی گذاشته شود.

**بخشی از نوروز را با خانواده یک سفر خواهیم داشت

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسهم اظهار داشت: اگر خدا بخواهد یک بخشی از نوروز را با خانواده یک سفر خواهیم داشت و مابقی آن را در خدمت مردم حوزه انتخابیه هستیم و به دیدار مردم می رویم.

**از فضای نوروز برای خدمت استفاده می‌کنم


عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباددر مجلس عنوان کرد: به دلیل حجم بالای حضور مسافران در حوزه انتخابیه من هم در کنار دیگر مسئولان در شهرستان‌ها حضور دارم. من معمولا در این ایام به سفر نمی‌روم و از این فضا برای خدمت گزاری استفاده می‌کنم.

**اگر بشود یک سفر مکه داریم

عطااله سلطانی نماینده مردم رزندر مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص پاسخ داد: اگر بشود یک سفر مکه داریم و اگر این سفر هماهنگ بشود به این سفر خواهم رفت.

**بخشی از وقتم را صرف خانواده می کنم

همچنینایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم لاهیجان وسیاهکلبیان داشت: من در ایام نوروز بخشی از وقت را صرف خانواده می کنم و بخش دیگری را هم اختصاص به دیدار با مردم و اصناف و … خواهیم داد.

**تعطیلات برای ما مفهوم ندارد

غلامحسین شیری علی آبادی نماینده مردم هشترودهم در این رابطه پاسخ داد: ‌ تعطیلات برای ما مفهوم ندارد و ما همیشه تماس مستمر با مردم داریم و در ایام نوروز چندین برنامه دارم. بخشی مخصوص دید و بازدید خانوادگی است و بخش دیگر هم همراه با امام جمعه و فرماندار دیدار مشترکی با مردم خواهیم داشت و مابقی ایام را در دفتر خودمان حضور داریم. البته سرکشی به روستاها هم دیگر برنامه من در نوروز است.

**دیدوبازدید با خانواده‌ها

ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
مجلس هم گفت: بخشی از این ایام را به دید و بازدید با خانواده ها می‌گذرانیم و مابقی را در حوزه انتخابیه هستم.

**احتمال مسافرت دو سه روزه

ابراهیم نکو نماینده مردم شهرستان های بهارستان، رباط کریم و شهر پرند
در مجلس هم در این رابطه خاطرنشان کرد: فعلا برنامه خاصی را برنامه ریزی نکردم و در حوزه انتخابیه هستم مگر اینکه مسافرتی پیش بیاید و اگر هم پیش بیاید دو سه روز خواهد بود.

**از ۲۸‌ این ماه تا ۱۵ عید در مشهد خواهم بود

محمد دهقانی نماینده مردم چناراندر این رابطه گفت: من کل عید را در مشهد و در حوزه انتخابیه هستم. من از ۲۸‌ این ماه تا ۱۵ عید در مشهد خواهم بود.

**دیدار با ریش‌سفیدان

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریستصریح کرد: من در ایام نوروز در حوزه انتخابیه هستم و با اصناف، مردم دیدار و همفکری خواهیم داشت و در بخش دیگر باریش سفیدان دیدار خواهیم کرد. همچنین اگر خدا توفیق بدهد یک سفر چند روزه هم به مشهد مقدس خواهیم داشت. احتمالا سال تحویل در آن جا باشم.

**حضور در حوزه انتخابیه

احمد جباری عضو کمیسیون عمراندر مجلس گفت: من در ایام نوروز در حوزه های انتخابیه هستم و برنامه خاصی ندارم.

**در آیین های دینی‌مان حضور خواهم داشت


اسنفدیار اختیاری نماینده زرتشتیاندر مجلس اظهار داشت: تا آنجایی که نیاز است در دو سه حوزه انتخابیه سر میزنم و در آیین های دینی‌مان حضور خواهم داشت.

**زندگی من حوزه انتخابیه است


نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه
در این رابطه تصریح کرد: زندگی من حوزه انتخابیه است. خانواده من هم در حوزه زندگی میکنند و به همین جهت غیر از دو سه روز سفر به مشهد مابقی را در خود حوزه ها هستم.