درحالي كه قيمتهاي جهاني طي روز گذشته كاهش يافته اما قيمت فروش سكه در بازار رسمي و غيررسمي ايران افزايش يافت به نحوي كه قيمت سكه تمام بهار آزادي به ۴۵۱ هزار و ۳۶۰ تومان در بانك ملي رسيد.
به گزارش فارس، قیمت طلا در بازارهای جهانی دیروز با کاهش همراه بود و آمارهای منتشر شده حکایت از رسیدن هر اونس طلا به ۱۵۲۶.۱۹ دلار دارد.
اما برخلاف کاهش قیمت‌ جهانی طلا، دیروز قیمت فروش انواع سکه در بازار داخلی چه در بانک ملی و چه در بازار آزاد افزایش یافت؛ البته به لطف این افزایش قیمت از اختلاف قیمت بازار رسمی و آزاد کاسته شد ولی بازهم قیمت فروش سکه در بازار آزاد ارزانتر از بانک ملی بود.
دیروز بانک مرکزی قیمت فروش سکه یک بهار را با نرخ پایه ۴۳۴ هزار تومان و افزودن ۱۷هزار و ۳۶۰ تومان با قیمت نهایی ۴۵۱ هزار و ۳۶۰ تومان در بانک ملی برای فروش عرضه کرد.
در این تاریخ همچنین ربع سکه با قیمت پایه ۲۱۷ هزار تومان و لحاظ شدن ۴ درصد مالیات برارزش افزوده معادل ۸ هزار و ۶۸۰ تومان با قیمت نهایی ۲۲۵ هزار و ۶۸۰ تومان به مردم در بانک ملی فروخته می شد.
ربع سکه نیز دیروز با قیمت پایه ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و اضافه شدن مالیات برارزش افزوده معادل ۴ هزار و ۹۴۰ تومان با قیمت نهایی ۱۲۸ هزار و ۴۴۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده بود.
البته یکی دیگر از نوسانات بازار طلا و سکه طی روز گذشته کاهش اختلاف قیمت فروش سکه در بازار آزاد و رسمی بود به نحوی که دیروز سکه یک بهار در بازار آزاد و در تابلوی صرافی‌ها با قیمت ۴۵۱ هزار تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده بود.
سکه طرح قدیم نیز دیروز ۴۶۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۲۷ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۳ هزار تومان و سکه گرمی ۶۹ هزار تومان قیمت‌گذاری و مبادله می‌شد.
نرخ‌های مذکور نشان می‌دهد که این بار به جز قیمت سکه یک بهار سایر سکه‌ها بالاتر از قیمت‌های بانک مرکزی برای فروش به بازار عرضه می‌شوند.
ديروز هر گرم طلاي ۱۸ عيار در بازار داخلي ۴۴ هزار و ۵۳۰ تومان قيمتگذاري و فروخته شده است.