در حالی که تظاهرات در عربستان در اعتراض به شرایط حاکم و دخالت نظامی این کشور در بحرین همچنان ادامه دارد، کارشناس اروپایی تاکید کردند : عربستان بر روی آتشفشانی از خشم و نگرانی قرار دارد که هر لحظه ممکن است زیر پای خاندان حاکم منفجر شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، تظاهرات و اعتراضات مردمی در شهر القطیف در شرق عربستان همچنان ادامه دارد.
در این تظاهرات و اعتراضات، شرکت کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی، دخالت نظامی عربستان در بحرین با هدف سرکوب قیام مردم مسلمان این کشور را به شدت محکوم کردند.
تظاهرات کنندگان علاوه بر سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم بحرین و خواسته های مشروع آنها، خواستار اصلاحات سیاسی و اقتصادی فراگیر در عربستان شدند.
خبر دیگر اینکه مقامات آگاه و کارشناس اروپایی در امور کشورهای عربی تاکید کردند: عربستان بر روی آتشفشانی از خشم و نگرانی قرار دارد که هر لحظه ممکن است زیر پای خاندان حاکم منفجر شود.
نشریه المنار در گزارشی به نقل از یک مقام بلندپایه در وزارت امورخارجه انگلیس نوشت: بیکاری در عربستان در حال بالا رفتن است، سرکوب وحشیانه مردم به شدت ادامه دارد که بر اثر آنها ده‌ها نفر در حملات نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
این دیپلمات انگلیسی ابراز عقیده کرد: وحشتی رسیدن شراره ‌های تغییر و انقلاب این عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس بر سر مقامات ریاض وجود دارد، خواب راحت را از آنها گرفته است، گسترش اعتراضات مردمی در بحرین علیه رژیم حاکم پادشاهی و همچنین آنچه در عمان علیه رژیم سلطنتی در این کشور روی داد، باعثگسیل نظامیان سعودی به بحرین جهت سرکوب مردم آن شد.
در این گزارش آمده است: عربستان برای فائق آمدن بر این اوضاع ناچار شد توافقنامه‌ای را با قطر امضا کرده و با به آشوب کشاندن سوریه از طریق ارسال تروریستهای مسلح و تزریق پولهای هنگفت به آنها، نگاه‌ها و تمرکز را از عربستان به سوریه منتقل کنند. این سیاست در راستای تضعیف سوریه و در نتیجه تضعیف محور مقاومت و در راستای اهداف و برنامه های آمریکا دنبال می شود تا این کشور بتواند سلطه استعماری خود بر دیگر کشورهای منطقه را حفظ کند.
خاطر نشان می شود با وجود ظاهرسازی های سران عربستان و قطر، آنها بیشترین فعالیت تخریبی را در سوریه بر عهده دارند و بسیاری از افراد دستگیر شده در این کشور ماموریت مشترکی از سوی عربستان، قطر، آمریکا، اردن و رژیم صهیونیستی داشتهاند.