در پي فضاحت امنيتي جلوگيري بخش اطلاعات پليس لبنان(نزديك به سعد حريري) از حضور وزير مخابرات لبنان در محل كارش و تخطي فرمانده پليس لبنان از دستور وزير كشور براي ترك محل وزارت مخابرات، 'زياد بارود' وزير كشور دولت انتقالي لبنان اعلام كرد كه ديگر در محل كار خود حاضر نخواهد شد.

به گزارش ایرنا بخش اطلاعات پلیس لبنان ظهر روز پنجشنبه ساختمان وزارت مخابرات لبنان واقع در منطقه ' متحف ' در بیروت را محاصره کرد و مانع ورود ' شربل نحاس ' وزیر مخابرات لبنان(مسیحی و عضو ۸ مارس) به این ساختمان شد.

به دنبال این ماجرا زیاد بارود وزیر کشور به عنوان مسئول مستقیم نیروهای انتظامی از رییس پلیس لبنان خواست نیروهایش فورا ساختمان وزارت مخابرات را خالی کنند ولی پلیس از فرمان وزیر کشور سرپیچی کرد.

وزیر مخابرات لبنان هم طی کنفرانس مطبوعاتی این اقدام را نوعی کودتا در داخل لبنان خواند و از رییس جمهور خواست به ارتش دستور دهد در این امر دخالت کند اما رییس جمهور نیز ترجیح داد سکوت اختیار کند.

وزیر کشور لبنان نیز که به دلیل موقت بودن دولت، سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشت، عملا طی کنفرانسی مطبوعاتی از جایگاه خود کناره گرفت و اعلام کرد دیگر در محل کار خود حاضر نخواهد شد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: اخیرا به این نتیجه رسیده که مشکل بسیار بیش از آن چیزی است که به چشم می‌آید.

وزیر مستعفی لبنان با اشاره به اینکه نمی‌خواهد شاهد دروغین و یا وزیری باشد که تنها نامه‌ امضا می‌کند، گفت: نمی‌خواهم قانون اساسی لبنان نقض شود لذا بدون لحاظ کردن هرگونه موضع سیاسی از منصب خود کناره‌گیری می‌کنم.

اما اصل این ماجرا از آنجا آغاز شد که بعد از کشف یک شبکه ارتباطی مستقل در ساختمان وزارت مخابرات لبنان که به طور مستقل و خارج از سیطره وزیر فعالیت می کرد، شربل نحاس از ' عبد المنعم یوسف ' مدیرکل وزارت مخابرات لبنان خواسته بود تا نسبت به وجود این شبکه ارتباطی خارج از مقررات دولت(اوجیرو) در محل ساختمان وزارت مخابرات اطلاعاتی را کسب کند که پاسخ منفی دریافت کرده بود.

این امر باعثشد که وزیر شخصا همراه مدیران فنی این وزارتخانه با هدف اطلاع یافتن از نحوه کار این شبکه، نسبت به تفکیک آن اقدام کنند ولی نیروهای بخش اطلاعات پلیس لبنان متشکل از بیست فرد، ظهر روز پنجشنبه مانع ورود وزیر و همراهان به محل شبکه مخفی در ساختمان وزارت مخابرات شدند.

مدیرکل بخش اطلاعات پلیس لبنان نیز در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ' النشره ' گفت: مأموریت نیروهای بخش اطلاعات پلیس لبنان در منع تفکیک تجهیزات شبکه ارتباطی مستقل طبق دستور رسمی عبدالمنعم مدیرکل وزرات مخابرات بوده است.

طبق این دستور که بنا برقانون مصوب در کابینه دولت درسال ۲۰۰۷ آمده است، حمایت و اداره این شبکه ارتباطی بر عهده شرکت ' اوجیرو ' است.

اشرف ریفی رییس پلیس لبنان نیز اعلام کرده است که وزیر مخابرات لبنان و همراهان وی می توانند بدون تفکیک شبکه مستقل ارتباطی به این ساختمان وارد شوند.

تلویزیون ' او. تی. وی ' وابسته به حزب آزاد ملی نیز در ادامه این خبر گفت: شعبه اطلاعات پلیس لبنان مانع ورود وزیر مخابرات کشور و دیگر مدیران این وزارت به دفتر کار خود شده است.

شبکه ' او. تی. وی ' در ادامه تأکید کرد: شربل نحاس از فرمانده ارتش لبنان خواست نسبت به خالی کردن ساختمان وزارت مخابرات لبنان از وجود هرگونه افراد مسلح اقدام کند.

' نبیل نقولا ' عضو فراکسیون ' تغییرو اصلاح ' در مجلس لبنان نیز در واکنش به این ماجرا گفت: آنچه در ساختمان وزارت مخابرات می گذرد، نوعی دزدی است که توسط دستگاه دولت و بقایای اعضای حزب المستقبل در دولت انجام شده است.

برخی رسانه های جریان ۸ مارس امروز اعلام کردند، ماجراهای اخیر به ناآرامی های سوریه ارتباط دارد و لو رفتن شبکه تلفنی اوجیرو پرده از نقش برخی افراد در ناآرامی های سوریه برخواهد داشت.