اين هفته بازار خودرو تهران نوسانهاي عجيب و غريبي را پشت سر گذاشت؛ تا جايي كه در يكي دو روز پاياني هفته برخي خودروها تا ۶۰۰ هزار تومان هم افزايش قيمت را تجربه كردند.
به گزارش ایسنا، از محصولات ایران‌خودرو سمند LX تک سوز این هفته در بازار تهران ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت و مدل دو گانه‌سوز این خودرو یک میلیون تومان گران‌تر به قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.
پژو پارس سال و دوگانه سوز در هفته گذشته تنها ۵۰ هزار تومان اختلاف داشتند. پژو پارس سال در حالی ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد که مدل دوگانه سوز آن به قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
پژو۴۰۵ تک سوز این هفته در بازار تهران ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد و مدل دوگانه سوز آن با اختلاف ۳۰۰ هزار تومانی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.
پژو۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به اوایل هفته ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد و مدل تیپ ۶ آن نیز با دنده اتوماتیک ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیپ ۵ آن با دنده دستی ۱۶ میلیون تومان معامله شد.
در خانواده پژو۲۰۶ اس. دی، در حالی که مدل های V۱۹ و V۲۰ در بازار غایب هستند، مدل V۱ به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، V۶ درحدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ‌V۸ در حدود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و V۹ با افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به اوایل هفته ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد.
پژو روآ بنزینی ارزان‌ترین محصول ایران خودرو نیز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و مدل دوگانه سوز آن با یک میلیون تومان اختلاف ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت.
از محصول مشترک ایران خودرو و سایپا، تندر۹۰ مدل E۱ پارس خودرو که این هفته در بازار کم‌یاب شده بود، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل E۲ آن ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند. تندر۹۰ E۱ ایران خودرو هم این هفته همچنان ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از محصول پارس خودرو به قیمت ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد و مدل E۲ آن با ۱۰۰ هزار تومان اختلاف با رقیب پارس خودرویی‌اش ۱۵ میلون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.
از محصولات سایپا، ریو ۱۴ میلون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. مگان ۲۰۰۰ سی. سی پارس خودرو نیز ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ماکسیما ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند.
سایپا ۱۱۱ با فرمان هیدرولیک ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مدل معمولی آن هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. سایپا ۱۳۱ معمولی نیز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مدل دارای فرمان هیدرولیک آن هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین ساپیا ۱۳۲ معمولی این هفته هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که مدل دارای فرمان هیدرولیک آن با اختلاف ۳۰۰ هزار تومانی هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.
سایپا ۱۴۱ که به سختی در بازار پیدا می‌شود نیز هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مدل دارای فرمان هیدرولیک آن ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر خرید و فروش شد.
سايپا ۱۴۲ اين هفته ركورددار اختلاف قيمت مدلهاي معمولي و داري فرمان هيدروليك است. در حالي كه ميانگين اختلاف قيمت اين دو مدل خودرو معمولا بين ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اين هفته سايپا ۱۴۲ معمولي به قيمت هشت ميليون و ۱۰۰ هزار تومان و سايپا ۱۴۲ داري فرمان هيدروليك به قيمت هشت ميليون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.