باید خود را آماده مقابله با فتنه‌های بسیاری کنیم

افكار نيوز: آیتالله حسن نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای بیرجند و زابل و مربیان قرآنی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: اسلام برای ساختن جامعه مترقی و متکامل چند اصل را در نظر گرفته که ساخته شدن انسانها، نخستین اصل در این مسیر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی با بیان اینکه علوم دومین اصل در حرکت جامعه در مسیر ترقی و تکامل است، گفت: هر چه افراد جامعه باسواد‌تر و محقق‌تر باشند، جامعه به همان نسبت متکامل‌تر خواهد بود.
این مرجع تقلید با استناد به آیات و روایات متعدد اسلامی در خصوص ضرورت فراگیری دانش بیان کرد: علم ‌آموزی در فرهنگ اسلام جایگاه بالایی دارد، به گونه‌ای که در ۸۰ آیه قرآن از تعلم، علم و عالم سخن به میان آمده است.
وی اظهار کرد: قوانین بشری تنها بر ظاهر جامعه حکومت می‌کند، در حالی‌ که پیامبران تحول را از دل و اعماق قلب انسان‌ها آغاز کردند تا ابتدا عشق و محبت به خداوند را در نهاد آنها زنده کنند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مقوله تعارض علم و دین در غرب گفت: این مسئله، مربوط به کلیسا است و چون تکیه‌ گاهش، تورات و انجیل تحریف شده است، مطالبی بر خلاف عقل و ضد و نقیض با یکدیگر در آن دیده می‌شود.
وی افزود: وقتی دانشمندان اروپایی به این مسئله پی بردند به کلیسا پشت پا زده و مکتب اومانیسم یا انسان محوری را به وجود آوردند.
این استاد حوزه اصل سوم در حرکت جامعه به سوی ترقی و تکامل را عقل عنوان کرد و افزود: عقل قوه تشخیص صحیح از ناصحیح است که در مقابل آن نادانی وجود دارد و انسان نادان، باعثسقوط خود و جامعه می‌شود.
وی در ادامه به ظهور و بروز فتنه در هر زمانی اشاره کرد و گفت: در زمان حضرت علی(ع) نیز سه فتنه بزرگ ناکثین، مارقین و قاسطین به وجود آمد و یاران واقعی امام علی(ع) که دارای قوه تشخیص بالایی بودند در برابر آنها ایستاده و تن به آن ندادند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فتنه‌های آخر‌الزمان بیان داشت: انسان‌های با بصیرت حق را از باطل تشخیص داده و هیچگاه غرق آن نخواهند شد.
وی ضمن گرامیداشت حوادثششم و هفتم تیرماه، آن را از مصادیق فتنه‌های معاصر دانست و ابراز کرد: نظام ولایی راهی است که امام خمینی(ره) پیش روی ما نهادند و به همین دلیل باید در راستای آن حرکت کنیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه تقوا و تعهد اصول دیگر جامعه مترقی و کامل است، ابراز داشت: امیدواریم حرکت انقلابی مردم ایران، منتهی به ظهور امام عصر(عج) شود.
انتهای پیام / ب.