بی حجابی منشاء بسیاری ازمفاسد درکشور

به گزارش افکار به نقل از فارس ،آيت الله "ناصر مكارم شيرازي " در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع حجاب بيان داشت: در مورد حجاب در قرآن كريم آيات بسياري بيان و بر اهميت آن تاكيد فراوان شده است.

وی با اشاره به برخی حرف ها در خصوص حجاب تاکید کرد: کسی در خصوص آیات قرآن نمی تواند سخن بگوید و آنها را رد و یا منکر شود.

آیت الله " مکارم شیرازی " افزود: حجاب موضوعی است که کشورهای دنیا به آن روی آورده، می دانند که اهمیت فراوانی دارد و باید نسبت به این موضوع تبلیغ و آن را گسترش داد.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی سخنان در خصوص حجاب در کشور گفت: این روزها برخی سخن ها شنیده می شود که بر خلاف امر حجاب بوده و ناموزون است.

وی تصریح کرد: بدحجابی و بی حجابی پیامدهای بدی را در جامعه دارد و می تواند مشکلات بسیاری را نیز به همراه داشته باشد.

آیت الله " مکارم شیرازی " تاکید کرد: حجاب یک موضوع سرنوشت ساز است و دستور نیست و از گسترش فساد و جرم و ناامنی جلوگیری می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: منشاء بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی در کشور بی حجابی است و حجاب یک وظیفه اجتماعی است که باید خانواده ها به آن توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: حجاب می تواند از بسیاری مشکلات موجود جلوگیری کرده و اثرات آن در کشور همیشه پایدار خواهد بود.

آیت الله " مکارم شیرازی " با بیان اینکه برخی سخنان نسنجیده در خصوص حجاب مطرح می کنند از آنها انتقاد کرد و گفت: این افراد می گویند که ایران باید مانند ترکیه شود و باید دانست که آنها فرهنگ آتاتورک را دارند.

این مرجع تقلید بیان کرد: این کشورها به سوی فرهنگ ایران حرکت می‌کنند و بانوان خود را به حجاب تشویق می کنند و فرهنگ ایران را قبول کرده اند و ما نباید به سوی فرهنگ آنها برویم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کشور ما با خون شهداء متبرک است و این همه شهید داده‌ایم تا فرهنگ اسلامی داشته باشیم نه اینکه حرکات وارونه انجام دهیم.