ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا كه امشب ميان منچستريونايتد و بارسلونا در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار مي شود، گرانترين فينال در تاريخ فوتبال اين قاره به شمار مي رود.
به گزارش میرر فوتبال، این پول ترکیبی از پاداش پیروزی، موقعیت باشگاه و حق پخش رسانه ای می باشد که طبق برآوردهای ' مسترکارد ' نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
تیم بازنده نیز ۶۳ میلیون پوند خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، پروفسور سایمون چادویک که این مبلغ را محاسبه کرده می گوید: رویارویی منچستریونایتد و بارسلونا در یک فینال رویایی توجه اغلب فوتبال دوستان جهان را به خود جلبه کرده است.

هر دو قهرمان انگلیسی و اسپانیایی جزو موفق ترین تیم های جهان هستند.
وی افزود: آنها در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو(۱۷۳ میلیون پوند) می گیرند که گرانترین و پر سودترین فینال در تاریخ فوتبال باشگاهی اروپا محسوب می شود.
ارزش مالی این فینال به خاطر حضور دو تیم پر افتخار فوتبال در ورزشگاه ویمبلی به بالاترین حد خود رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است که شهر میزبان یعنی لندن هم از این رویداد ۴۵ میلیون پوند درآمد کسب خواهد کرد. شهری که باشگاهش در دیدار امشب به قهرمانی می رسد هم طبق این محاسبات ۱۵ میلیون پوند درآمد کسب خواهد کرد.
علاوه بر اين پيش بيني شده است كه ديدار امشب ركورد تماشاچيان آمريكاي لاتين اين رويداد اروپايي را بشكند، چرا كه ۱۲ بازيكن از منطقه آمريكاي لاتين در دو تيم توپ مي زنند.