به گزارش ايسنا، روزنامه عبري زبان معاريو اعلام كرد كه شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي، كانال ارتباط مخفيانه با محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين باز كرده و اين دو چند هفته پيش و پيش از سفر پرز به آمريكا، براي ديدار با باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در لندن با هم ديدار كردند.

این روزنامه اعلام کرد که ارتباط میان پرز و عباس شامل تماس‌های تلفنی، ارسال نامه توسط فرستادگان و گفت‌وگو از طریق نزدیکانشان بوده است.

این در حالی است که دفتر رئیس رژیم صهیونیستی هرگونه اظهار نظر درباره این مساله را رد کرد و آن را شایعه خواند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکنون موضع رسمی در این باره اتخاذ نکرده و آن را تایید و یا تکذیب نکرده است.

روزنامه معاریو همچنین به نقل از یک مسئول بلندپایه نزدیک به پرز اعلام کرد که وی از افشای خبر دیدارش با عباس در لندن ناراحت است، چرا که وی آخرین مسئول رژیم صهیونیستی است که ارتباط مستقیمی با مسئولان فلسطینی داشته اما پس از انتشار این خبر به احتمال زیاد این راه ارتباطی نیز بسته خواهد شد.

براساس گزارش معاریو، پرز در این اواخر از شکست‌ تمامی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات ناامید شده و از خطراتی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، نگران است.

نگرانی وی از مساله اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین توسط تشکیلات خودگردان و ارائه این مساله به مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر است.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین موافقت محمود عباس با تشکیل دولت وحدت ملی با جنبش‌ مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را توهین به خود می‌داند و از این مساله خشمگین است؛ به ویژه آنکه این اقدام عباس پس از دیدار دو جانبه‌شان در لندن صورت گرفت.

روزنامه معاریو همچنین از دیدار یک ساعته پرز با اوباما در پشت درهای بسته و بدون حضور هیچ کدام از نزدیکان و معاونانشان خبر داد.

معاریو به نقل از مسئولان بلندپایه آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرد که اوباما در سخنرانی اخیر خود درباره منطقه خاورمیانه در واقع بسیاری از دیدگاه‌های پرز را منعکس کرده است.