به گزارش ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه ، اين بانوي مسيحي كه پس از تشرف به مذهب تشيع، نام'زهرا'را براي خود انتخاب كرد، در باره دليل گرايش خود به دين اسلام و مذهب تشيع گفت: اسلام دين كاملي است كه ميتواند همه نيازهاي انسان را تأمين كند و دستورالعملهاي جامعي براي خوب زيستن دارد.

وی افزود: مسلمانان زیادی درلندن زندگی می‌کنندکه زندگی آنها از آرامش‌ خاصی برخوردار است، همچنین دخترعمویم که قبلاً مسلمان شده است، مرا تشویق به این امر کرد و شاید او بیشترین تأثیر را در شناخت من نسبت به اسلام را داشت.
وی گفت: البته در مورد اسلام بویژه مذهب تشیع مطالعاتی هم داشته ام.
این بانوی تازه مسلمان‌ گفت: دختر عمویم پوشش اسلامی داشت و من هم احساس کردم که پوشش او حصاری در برابر بی‌بندوباری حاکم بر جوامع غربی است و به این امر علاقه‌مند شدم.

وی با ابراز افتخار از این که به دین اسلام گرویده است، خاطرنشان ساخت: برنامه آینده‌ام این است که نماز را به صورت کامل یاد بگیریم و اطلاعات خود را نسبت به اسلام و تشیع کامل‌تر کنم.

زهرای تازه مسلمان‌ که همسرش ایرانی است، خطاب به بانوان غربی گفت: من به بانوان غربی می گویم، همچنان که من با مطالعه و امتحان، دین اسلام را انتخاب کردم، ‌ آنها نیز این کار را انجام دهند و خواهند دید که انتخاب این دین، سعادت آنان را به همراه خواهد داشت.

دراین مراسم که با معنویت خاصی همراه بود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ' محمدجواد فاضل لنکرانی ' فرزند آیت الله فاضل لنکرانی ضمن توصیه هایی به این بانوی تازه مسلمان‌، هدایایی را به رسم یادبود به وی اهداء کرد.

دختر عموی این بانوی انگلیسی نیز، سال گذشته با حضور در دفتر مرجع فقید آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در تهران، به دین اسلام و مذهب حقه تشیع گرویده بود.