یکی از اعضای تیم معالج مرحوم ناصر حجازی گفت:مصرف دخانیات مهمترین عامل ابتلا به سرطان ریه و در نتیجه سبب مرگ اسطوره فوتبال ایران، ناصر حجازی شد.

یکی از پزشکان معالج مرحوم ناصر حجازی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: درگذشت ناصر حجازی ضایعه اسفناکی برای ایرانیان به ویژه جامعه ورزشی کشور بود و همه گروهها و اقشار جامعه را منقلب و متاسف کرد.

محمد رضا مسجدی با بیان اینکه مرگ حجازی در کنار غم و تاسف، دارای پیام مهم است، اظهار داشت: پیام مهم اینکه جوانان و نوجوانان از دخانیات و دام سیگار و قلیان دوری کنند و به سوی ورزش حرکت کنند تا در تمام عمر سلامت و ایمن باشند.

وی به علت مرگ حجازی اشاره کرد و افزود: ناصر حجازی سیگاری بود و پیش از بیماری اش روزانه دو پاکت سیگار مصرف می کرد. مصرف زیاد سیگار سبب برزو سرطان ریه و نهایتا منجر به مرگ ناصر حجازی شد.

وی خاطر نشان کرد: ضایعه اسفناک مرگ حجازی برای جامعه ورزشی کشور به ویژه جوانان و نوجوانان پندی دارد که جوانان باید از استعمال مواد دخانی به شدت پرهیز کنند.

یکی از پزشکان معالج ناصر حجازی تاکید کرد: جوانان برای ارتقای سلامت باید از استعمال سیگار بپرهیزند چرا که مصرف سیگار نه تنها سود و فایده ای ندارد بلکه از مضرات فراوانی برخوردار است.


گفتنی است ؛مرحوم ناصر حجازی یکی از بزرگان و پیشکسوتان عرصه ورزش بوده و برای بسیاری از جوانان کشور الگویی ورزشی و دوست داشتنی به حساب می آمد.درگذشت ناصر حجازی بسیاری از دوستداران دنیای ورزش را در غم و اندوه فرو برد.