به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، " تیم جیمز " سخنگوی فرماندهی ناتو در افغانستان با تایید این خبر از کشته شدن شماری از نظامیان این پیمان در این انفجار خبر داد.

گزارش شبکه الجزیره نیز حاکی از کشته شدن ۱۵ نیروی پلیس افغان و سه نظامی آلمانی در این حمله است. بر این اساس فرمانده نظامیان ناتو از این حمله جان سالم به در برده است.

این حمله در جریان دیدار فرماندهان نظامی ناتو و پلیس افغان با مقامات محلی در ولایت تخار رخ داده است. این ولایت دو هفته پیش نیز شاهد درگیری‌های شدید بین افغان‌های معترض و نیروهای پلیس بود که به مرگ ۱۲ نفر انجامید.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. بر این اساس " ذبیح الله مجاهد " سخنگوی طالبان با بیان این مطلب، این حمله را بخشی از انتقام‌جویی شبه نظامیان از مقامات افغان عنوان کرد.

در این حمله، علاوه بر نظامیان افغان شماری از نیروهای ناتو نیز زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند، در این میان " عبدالجبار تقوی " والی تخار از ناحیه سر، دست و پشت دچار مجروح شده است.

انفجار امروز همچنین منجر به کشته شدن ژنرال " داود داود " فرمانده پلیس منطقه شمال افغانستان و معاون پیشین وزیر کشور شده است. وی از همرزمان احمد شاه مسعود از فرماندهان شجاع جبهه شمال افغانستان بود که در حمله تروریستی القاعده به شهادت رسید.

ژنرال "شاه جهان نوری" رئیس پلیس تخار، معاون والی این ولایت و یکی از محافظان ژنرال داود از دیگر قربانیان این حمله انتحاری هستند.