به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین افزود: جریان انحرافی باید عادلانه و عالمانه در مجامع عمومی نقد شود.

وی با اشاره به اینکه این جریان چندین ویژگی خاص دارد گفت: آقای خاتمی در نماز جمعه تهران به چند مورد از این ویژگی ها اشاره کرد اما برای اینکه پاکدستی همکاران دولت زیر سوال نرود باید مصادیق و رفتارهای این جریان انحرافی دقیق بررسی شود.

باهنر با اشاره به اینکه در این باره قوه قضائیه به وظیفه خود عمل می کند افزود: اینکه کل دولت تضعیف شود و زیر علامت سوال رود به مصحلت نیست و باید فضا آرام باشد.

باهنر: موضوع وزیر اطلاعات کاری برنامه ریزی شده بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مسائلی که در خصوص وزیر اطلاعات رخ داد از نظر اصل عمل کاری برنامه ریزی شده محسوب می شد اما از نظر زمان وقوع یک حادثه بود.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین افزود: مسائلی که در خصوص وزیر اطلاعات و ترک خدمت چند روزه آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد مسائل خوبی نبود و به نظر می رسید از قبل برنامه ریزی شده بود.

وی به تحلیل و تدابیر مقام معظم رهبری در موضوع وزیر اطلاعات اشاره کرد و گفت: ‌ شخص وزیر با حکم مقام معظم رهبری در سمت خود باقی ماند چرا که ایشان علاقه مندند این دولت تا پایان دوره قانونی، کارش را با آرامش ادامه دهد و به صورت طبیعی کار دولت به پایان برسد.

نایب رئیس اول مجلس افزود: البته قبل از این تحلیل ما این بود که رهبری حاضرند هزینه هایی نیز برای ادامه یافتن کار دولت پرداخت کنند اما اتفاقات اخیر نشان داد که نظر رهبری نیز این است که برای دادن هزینه ها هم باید سقفی وجود داشته باشد.

باهنر در ادامه به مباحثرخ داده میان دولت و مجلس در خصوص ادغام وزارتخانه ها اشاره کرد و گفت: برخی ها معتقدند این ادغام ها نیز در راستای عزل وزیر اطلاعات صورت گرفت و با همان تحلیل قابل بررسی است چرا که وزرای رفاه و نفت علاوه بر رئیس جمهور سعی می کردند با مقامات بالاتری هم ارتباط داشته باشند و وزیر صنایع و معادن نیز با شخص مشایی درگیر بود.

نماینده مردم تهران افزود: ‌در بحثادغام وزارت خانه ها نظر شورای نگهبان به عنوان تنها مرجع تفسیر کننده قانون اساسی لازم الاجراست و شخص مقام معظم رهبری نیز همین نظر را دارند.

باهنر گفت: ‌ در نهایت تا شرح وظایف وزارتخانه جدید به تصویب نرسد بحثرای اعتماد به وزیر جدید نیز در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: ‌ مقام معظم رهبری در جلسه ای که با حضور آقایان احمدی نژاد و لاریجانی صورت گرفت تاکید داشتند که تفسیر شورای نگهبان باید اجرا شود و آقای احمدی نژاد نظرشان این بود که این بحثحکم حکومتی است در حالیکه رهبری تاکید داشتند که این نظر، عین قانون است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص وزارت ورزش و جوانان و همچنین سرپرستی وزارتخانه راه و ترابری نیز گفت: ‌ مهلت قانونی در این دو مورد به پایان رسیده است و ظاهرا رئیس جمهور از مقام معظم رهبری خواستار تمدید مهلت شده است که رهبری نیز تا ۱۲ خرداد فرصت داده اند که هم وزیر ورزش و جوانان معرفی شود و هم سرپرست وزارت راه و ترابری بتواند با این عنوان به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: البته فرایند به گونه ای است که به نظر نمی رسد تا ۱۲ خرداد به نتیجه برسیم.

باهنر گفت: ‌ همه باید به اجرای قانون برگردیم و شاید قانون هم اشکال داشته باشد اما اصلاح قانون فرایند خاص خود را دارد.

باهنر: انتخابات هیات رئیسه مجلس اتفاقی ساده و معمولی بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: انتخابات اخیر هیات رئیسه مجلس اتفاقی بسیار ساده و معمولی بود اما از این که آقای ابوترابی فرد کنار رفت بسیار حیفمان آمد.

به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین افزود: هم در انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان و هم در انتخابات هیات رئیسه مجلس از آقای ابوترابی فرد خواستم که نامزد شود و به نفع وی کنار روم که وی نپذیرفت.

وی میزان رای آقای لاریجانی در این انتخابات را نیز بسیار خوب خواند و گفت: این میزان رای رکورد قابل قبولی بود و اگر چه اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس که به طرفدار دولت مشهورند رای سفید دادند اما میزان رای آقای لاریجانی نشان داد که مقبولیت وی در این ۴ سال بعنوان رئیس مجلس افزایش یافته است.

باهنر در ادامه گزارشی از دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه مهندسین با برخی بزرگان قوم ارائه کرد و سپس به تبیین برخی تحولات اخیر داخلی پرداخت.

قرار بود در جلسه امروز حبیب الله عسکراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز حضور داشته باشند که به سبب کسالت حضور پیدا نکرد.

جواد منصوری استاد دانشگاه دیگر سخنران این نشست بود که درباره جایگاه انقلاب و شخصیت امام سخن گفت.