دهان‌کجی فیگو به بارسایی‌ها

به گزارشافکارنیوز،لوئیز فیگو، هافبک پیشین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید که انتقال جنجالی‌اش در سال ۲۰۰۰ از نیوکمپ به سانتیاگوبرنابئو او را به بازیکنی منفور در نزد هواداران بارسا تبدیل کرد، بار دیگر نشان داد این حس تنفر دو سویه است.

کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال که امسال پایتخت کشورش میزبان فینال لیگ قهرمانان است و این فصل به عنوان سفیر بازی فینال این رقابت‌ها ایفای نقش می‌کند، روز گذشته(جمعه) در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس، زمانی که گزارشگر شبکه TV۳ کاتالونیا از وی پرسشی درباره نتایج قرعه‌کشی پرسید با حالتی پرخاشگرانه رو به دوربین این شبکه گفت: حرفی برای گفتن درباره بارسلونا ندارم.

دهان کجی فیگو به کاتالان‌ها زمانی ثابت شد که او لحظاتی بعد مشتاقانه در جمع خبرنگاران سایر رسانه‌های محلی و بین‌المللی حاضر شد و به سؤالات مطرح شده از آنها درباره نتایج قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاسخ داد.

فیگو ساعاتی بعد ثابت کرد کینه‌ای که از بارسایی‌ها دارد بیش از اینهاست. او در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اقدام خود برای خودداری از اظهارنظر درباره بارسلونا اشاره کرد و در ارتباط با آن پیام طعنه‌‌آمیزی منتشر کرد. در این پیام آمده است: «دفعه بعد به رسانه‌های بارسلونایی ابراز عشق می‌کنم! ها‌ها…».

فیگو پس از ترک بارسلونا و پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۰۰ به شدت مورد انتقاد هواداران بارسلونا قرار گرفت و نامش به عنوان بازیکنی خائن در یاد و خاطره کاتالانها حک شد.