ماجرای قهر و آشتی جواد رضویان با مدیری

به گزارشافکارنیوز، در طنز مهران مدیری فضایی وجود دارد که آن را از سایر کارها دلچسب تر و متفاوت تر می کند.
شوخی کردم کاری است که با طنزهای عادی فرق می کند و فضای آن به علت وجود آیتم های مختلف، کمی سنگین تر است. خیلی ها با دیدن دفعه اول شاید متوجه نشوند که در این مجموعه قرار است در چه موردی صحبت شود، بنابراین برای درک طنز آن نیاز به دقت بیشتری است.

از قهوه تلخ تا شوخی کردم
در قهوه تلخ، کار، خوب شروع شد و به اوج رسید و در همان اوج بدون پایان ماند. مدتی علت را که جویا شدم به این نتیجه رسیدم که شاید علتش فضای خاص سیاسی بود که در آن زمان حاکم بود و مردم نیاز داشتند به نوعی یک سری حرف ها را بشنوند و چیزی را ببینند که حرف دل آنها باشد تا کمی تسکین شان دهد. در قهوه تلخ با دیدن همان قسمت اول، این موضوع تحقق یافت و با جذابیت کاراکترهایی که داشت مردم را جذب کرد.
با وجود گذشت چند وقت از شروع توزیع شوخی کردم احساس می شود که این مجموعه هم بتواند به آن جایگاه برسد.

مدیری مردم را به تلویزیون برگرداند
خیلی خوب بود اگر تلویزیون قدر مهران مدیری را می دانست و او را به تلویزیون بر می گرداند هر چند شنیده ام که او و تلویزیون با هم مشکلی ندارند و اکنون صحبت هایی برای بازگشت مجدد کارهای او به تلویزیون شده است.
این بازگشت در جذب مخاطب به تلویزیون و دور شدنش از ماهواره و سریال های مخرب موثر است.
چون مردم ما به دنبال این هستند که وقتی به منزل بر می گردند یکی دو ساعتی را شاد باشند و بخندند. البته تلویزیون ما در این رابطه اخیراً قدم های خوبی برداشته است.
شبکه خانمگی مشکلات خاص خودش را از قبیل تبلیغات، توزیع و فروش دارد که ذهن سازنده را درگیر خود می کند و درصدی افت به کار او می دهد و می شود تلفیقی از هنر و اقتصاد. این موضوع خوب است اما بخش زیادی از هنر را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

شایعات در مورد مدیری
اینکه مهران مدیری سینمای خانگی را باید کنار بگذارد تا به تلویزیون بیاید شایعه ای بیش نیست و علت جدا شدن مهران مدیری از تلویزیون به تفاهم نرسیدن او با تهیه کنندگان بر سر قیمت های دستمزد بود نه شایعات دیگر.

قهر و آشتی جواد رضویان با مدیری

پوپک مظفری برنامه ریز و دستیار کارگردان شوخی کردم از داستان قهر و آشتی مهران مدیری و جواد رضویان اینگونه می گوید:

هیچ اتفاق خاصی یا دعوایی بین این دو صورت نگرفته است و تمام صحبت ها شایعه است و علت همکار نبودن شان در این سال ها مشغول بودن هر کدام در کارهای خودشان بود. آقای مدیری هیچ وقت با هیچ کس دشمنی و خصومت ندارد و بسیار مهربان و رئوف است و دوستانی مثل مهران غفوریان، جواد رضویان و سایرینی که شما اسم بردید اگر کدورتی بین آنها با آقای مدیری بود در پشت صحنه کارهای آقای مدیری حاضر نمی شدند.

من از آن زمان که پاورچین را کار کردیم حضور داشتم که جواد رضویان بود. در جایزه بزرگ هم بود و بعد رسیدیم به برره که جواد رضویان نبود. اختلافی بین آنها پیش نیامد فقط جواد رضویان در شرایطی بود که نمی توانست حضور داشته باشد.

گلایه از مطبوعات
متاسفانه برخی از دوستان مطبوعاتی کم لطفی می کنند و برخی خبرهایی را که می شنوند و حقیقت ندارد را به صورت منفی بازتاب می دهند. مثلاً قرار بود رضا عطاران و خیلی دوستانی که از سال هاست در طنز فعالیت دارند. در این کار حضور داشته باشند. با آنها تماس گرفته شد و به دلایلی نتوانستند در این کار حضور داشته باشند و برخی این عدم حضورها را به کدورت و دلخوری بین این دو نسبت می دهند. این حرف ها درباره مهران غفوریان، سحر ولدبیگی و خیلی های دیگر هم بود. اگر اختلافی وجود داشت پس چرا وقتی برای شوخی کردم با جواد رضویان تماس گرفته شد پذیرفت؟! خود من مسئله ای برایم پیش آمد که شش سال با آقای مدیری کار نکردم ولی اختلافی نبود.

منبع: ‌ آرامش / شماره ۲۲ / فروردین ماه ۹۲ / هدی جاویدی / صفحه ۱۴