دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در شهر لاهه

به گزارشافکارنیوز،صدای روسیه اظهار کرد: یک منبع آگاه وزارت خارجه روسیه در حالی امروز شنبه از دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با جان کری وزیر خارجه آمریکا خبر داده است که روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، برگزاری دیدار بین مقام های ارشد دو کشور در شهر لاهه برنامه ریزی شده است.

بر اساس این گزارش مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا و روسیه هنوز تاریخ و زمان دقیقی را برای برگزاری این دیدار اعلام نکرده اند. کری قصد دارد همراه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ مارس به شهرهای لاهه، رم، واتیکان و ریاض سفر کند.

مقام های ارشد روسیه و آمریکا پیش از این به توافق رسیده بودند تا تماس خود در خصوص وضعیت اوکراین و بحران کریمه را ادامه دهند. اقدام روسیه در تصرف شبه جزیره کریمه و الحاق آن به خاک خود با واکنش شدید و منفی آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو شده است. آمریکا و اروپا تاکنون تحریم های سیاسی و اقتصادی را ضد مقام های ارشد روسی اعمال کرده اند و در مقابل مسکو نیز تهدید به پاسخ قاطع به این اقدامات غرب نموده است.

جان کری نیز روز پنج شنبه تاکید کرد، انتظار دارد تا هفته آینده با سرگئی لاوروف در اروپا دیدار و در خصوص بحران اوکراین رایزنی و گفتگو کنند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته رسما اسناد مربوط به پیوستن کریمه به خاک این کشور را امضا کرده است.