مصرف بنزین رکورد زد

به گزارشافکارنیوز،داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگویی درباره میزان مصرف سوخت طی روزهای گذشته در کشور گفت: در ۲۸ اسفند سال ۹۲ حدود ۹۸.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که نسبت به روز مشابه در سال ۹۱ حدود ۱۲.۴ میلیون لیتر افزایش را نشان می دهد.

وی میانگین مصرف بنزین در اسفند ماه سال گذشته را ۷۱.۲ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: مصرف نفت گاز در ۲۸ اسفند سال گذشته نیز حدود ۱۰۷.۳ میلیون لیتر بوده است.

عربعلی همچنین در خصوص میزان سوخت هوایی مصرف شده نیز گفت: در این روز میزان سوخت هوایی نیز به ۳ میلیون ۴۵۰ هزار لیتر برای ۵۹۶ پرواز داخلی و خارجی رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی میزان مصرف بنزین در ۲۹ اسفند سال گذشته را ۹۸.۴ میلیون لیتر عنوان کرد و اظهار داشت: در این روز ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار خودرو سوخت گیری کرده اند.

وی افزود: مصرف نفت و گاز در۲۹ اسفند سال گذشته نیز حدود ۸۶.۴ میلیون لیتر بوده است و تعداد خودرو های دیزلی که این سوخت را مصرف کردند ۲۴۰ هزار دستگاه اتوبوس و کامیون بوده است.

عربعلی همچنین تصریح کرد: ۸۰هزار لیتر سوخت برای ۲۳ فروند کشتی های بندر عباس به جزیره قشم و ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار لیتر سوخت هوایی برای ۵۴۷ فروند هواپیما در این روز مصرف شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی میزان بنزین مصرف شده در اول فروردین ۹۳ را ۷۹ میلیون لیترعنوان کرد و افزود: این میزان بنزین توسط ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو سوخت گیری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ۴۷۴ پرواز داخلی و خارجی نیز حدود ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار لیتر در این روز سوخت مصرف کردند.