استقرار ۲۰۸۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور

به گزارشافکارنیوز،جعفر میعادفر در حاشیه بازدید سرزده‌ از اکیپ‌های اورژانس شهرستان پردیس که در حاشیه آزادراه تهران پردیس مستقر هستند در شرق استان تهران در ارتباط با تعداد اکیپ‌های اورژانس ۱۱۵ در ایام نوروز در سطح کشور اظهار کرد: در کل کشور ۲ هزار و ۸۵ پایگاه اورژانس مستقر شده‌اند.

معاون مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی افزود: این پایگاه‌ها شامل حدود ۸۱۱ پایگاه شهری و یک هزار و ۲۷۴ پایگاه جاده‌ای است که این پایگاه‌ها در ایام نوروز در صورت احتیاج به هم‌وطنانمان کمک‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز سفرها ادامه دارد و به نظر می‌رسد حرکت مردم به سمت جاده‌ها شدت پیدا کند، تصریح کرد: بیشترین مسافرت‌ها را در روز جمعه شاهد بودیم که بعد از تحویل سال صورت گرفت.

‌معاون مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم سال بدون حادثه‌ای را آغاز کنیم و این روند را تا پایان سال با کم‌ترین حادثه و تلفات و حوادثجاده‌ای ادامه دهیم.

میعادفر ادامه داد: امسال با احداثحدود ۲۱۳ کمپ نوروزی در مبادی ورودی، خروجی و بین جاده‌ای در کشور برای مراجعه حضوری مردم به منظور استفاده از خدمات سرپایی در این کمپ‌ها که پرسنل آن به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمات خواهند داد، تحول جدیدی در این عرصه ایجاد شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی در ارتباط با توصیه‌های سفر نیز گفت: در سفر باید تمام امکانات مسافرت را همراه داشته باشیم؛ افراد مسن در سفر قطعا بیماری‌هایی دارند که باید داروهای خود را به همراه داشته باشند تا به مشکلی برنخورند.

میعادفر ادامه داد: ممکن است بعضی از داروها در برخی شهرها موجود نباشد؛ در طول سفر استفاده از زمان، مکان، طبیعت و… به درستی انجام شود و رانندگان با توقف در بین راه، خستگی سفر را کمتر سازند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادثدر زمان خستگی رانندگی به وجود می‌آید، تاکید کرد: رانندگان برای رسیدن به مقصد مسابقه سرعت ندهند چراکه همین اقدام باعثحوادثناخوشایندی می‌شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۱۰۲۰۰۰۲۹۱#sthash.Q۳lYhjWj.dpuf