به گزارشافکارنیوز،ماجرای‌این قتل فجیع از زمانی در دستور رسیدگی قرار گرفت که ۹ شهریور ماه سال ۸۹، صدای فریادهای یک مرد جوان در مجتمعی در منطقه کهریزک مردم را از خانه‌ها بیرون کشاند.

ساکنان مجتمع که هراسان به سوی صدا دویده بودند، ناگهان در حیاط مجتمع با مردی چاقو به دست روبه رو شدند که سرش را در میان دو دستش گرفته بود و از همسایه‌ها می‌خواست هرچه زودتر با پلیس تماس بگیرند.

دقایقی بعد مأموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر در محل حاضر شدند و با راهنمایی مرد چاقوکش بالای سر جسد خون‌آلود مردی رفتند که در راه‌پله‌های ساختمان رها شده بود. حسین که خیلی راحت خودش را تسلیم پلیس کرده بود، قتل مرد همسایه دیوار به دیوارش را به گردن گرفت و گفت که به خاطر جاسوسی‌این مرد که حجت نام داشت در زندگی شخصی‌اش، از دست وی کلافه شده است.

مرد جنایتکار که در مقابل مأموران ادعا می‌کرد، همسایه‌اش در خانه وی شنود کار گذاشته، در بازجویی‌های تخصصی گفت: مدتی بود که متوجه شده بودم همسایه دیوار به دیوار در جریان همه مسائل داخل خانه ماست و حتی گاهی وقتی خانه را ترک می‌کردم، می‌فهمیدم که وی در غیاب من به خانه‌ام سرکشی می‌کند و بدون برجای گذاشتن کوچک‌ترین ردی آنجا را ترک می‌کند. ا

ین ادعای عجیب در حالی مطرح شد که با بررسی پرونده پزشکی حسین مشخص شد وی چند سالی است که از بیماری اعصاب رنج می‌برد و تحت نظر پزشک دارو مصرف می‌کرده است، اما‌این موضوع نتوانست در روند رسیدگی به‌این جنایت تغییری‌ایجاد کند و به همین دلیل با درخواست وکیل حسین‌این قاتل برای معاینه تخصصی به پزشکی قانونی معرفی شد.

بررسی‌ها نشان داد مرد جوان به خاطر حالت روحی پریشان حتی مدتی هم در بیمارستان رازی تهران تحت بستری بوده و در آنجا تحت بازداشت به سر می‌برده است.

در ادامه متهم به پزشکی قانونی معرفی شد که پزشکان پس از معاینه جنون او را تایید کردند. در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

رئیس دادگاه در‌این جلسه گفت: تیم ۷ نفره متخصصان پزشکی قانونی پس از معاینات تخصصی جنون متهم در زمان ارتکاب قتل را تایید کردند که بر اساس قانون وی رافع مسئولیت است.

همسر متهم نیز در جلسه دادگاه گفت: شوهرم مشکلات روحی و روانی داشت و با من خیلی بدرفتاری می‌کرد.

سپس قاضی با تفهیم اتهام به حسین از او خواست به دفاع از خود بپردازد که مرد جوان اظهار داشت: مدتی بود صدایی در گوشم می‌گفت که همسایه‌ات را بکش، من هم تحت تاثیر این صدا چاقویی تهیه کرده و پس از تخریب در خانه حجت‌ا… او را در مقابل چشمان همسرش با ضربه‌های کارد به قتل رساندم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و حسین را تبرئه کردند. با اعتراض اولیای دم پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و برای بررسی وضعیت دیه مقتول پرونده را به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری ارسال کردند.

صبح روز گذشته متهم به ریاست قاضی عزیزمحمد پای میز محاکمه قرار گرفت. در‌این جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شده و گفتند ما دیه نمی‌خواهیم. متهم در خواب پسرمان را کشت و باید قصاص شود.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در جلسات قبلی دادگاه حرف‌هایم را زدم. الان هم هیچ دفاعی ندارم.

پس از دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.