به گزارش افکار به نقل از رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان همدان "سرهنگ حسين طلايي" در تشريح خبر فوق گفت: در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقيقه روز گذشته يك دستگاه كشنده هوو كه از خيابان محمديه همدان در حال طي طريق بود كه به علت نقص فني در سيستم ترمز و همچنين شيب تند مسير حركت، با سرعت بسيار بالا وارد ميدان رسالت شد و فاجعه آفريد.


وی در ادامه افزود: خودرو مذکور پس از برخورد با سکوی میدان و یک عدد تیر چراغ برق روشنایی واقع در آن، از سکوی میدان عبور و با یک دستگاه پراید که در داخل میدان در حال تردد بود برخورد و سپس سواری پراید و خودرو تریلی مذکور با قسمت عقب یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد که در حال سوار کردن مسافر بود برخورد کردند.


این مقام انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از این برخورد، اتوبوس واژگون و بر روی یک دستگاه سواری پیکان تاکسی پرت شد و عقب اتوبوس یاد شده و سواری پراید، یک تیر برق سیمانی را از جا کنده و به داخل یک باب ساختمان و یک مغازه کافی نت که افرادی در داخل آنها حضور داشتند وارد شده و باعثتخریب ساختمان و مغازه شدند.


سرهنگ طلایی اظهار داشت: در اثر خسارت به تاسیسات گاز و مشعل گازی جلوی منزل تمام وسایل نقله حادثه دیده دچار آتش سوزی شدید شدند که با تلاش ماموران آتش نشانی و اورژانس بلافاصله آتش مهار و امداد رسانی به مصدومان حادثه صورت گرفت.


وی اضافه کرد: در این حادثه متاسفانه تعداد ۴ نفر در محل فوت و تعداد ۸ نفر نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که پس از انتقال به بیمارستان یکی دیگر از مجروحان نیز به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.


رییس راهنمایی و رانندگی استان همدان در خاتمه علت این حادثه را وجود نقص فنی در سیستم ترمز تریلر هوو اعلام کرد.