سن شروع مصرف مواد مخدر در بین زنان

به گزارش افکارنیوز، زهرا بنیانیان در نشست صیانت و توانمندسازی زنان و خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست بیان و تدوین موضوعات اعتیاد برای سازمان‌های مردم‌نهادی است که فعالیتی غیر از اعتیاد دارند.

وی افزود: سیاست ستاد، برون‌سپاری یکسری از فعالیت‌هایش است و چون اعتقاد به مشارکت‌های مردمی دارد در همه فعالیت‌های خود می‌خواهد که مردم حضور داشته باشند و اکنون بهترین زمان، برای حضور مردم و همکاری سازمان‌های غیر دولتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده همچنین گفت: هر چند تعداد زنان آسیب‌دیده نسبت به مردان کم است اما به علت نقش حیاتی و اساسی که زن در حفظ کیان خانواده، نسل‌آوری و فرهنگ‌سازی دارد، باید از شیوع اعتیاد در بین این قشر از جامعه جلوگیری شود.

بنیانیان بر حمایت از خانواده‌های در معرض خطر و اشتغالزایی زنان دارای همسر معتاد و زنان بهبودیافته تاکید کرد و گفت: این افراد باید تحت پوشش حمایت‌های مالی و اشتغالزایی قرار بگیرند تا از خطر اعتیاد مصون باشند.

وی افزود: سن شروع مصرف در زنان بین ۱۵ تا ۱۹ سالگی است، زنان به خاطر مباحثظاهری و لاغری و عدم آگاهی گرفتار اعتیاد می‌شوند و از کرم‌ها و قرص‌‌های لاغری استفاده می‌کنند که حاوی آمفتامین هستند، لذا باید آگاه‌سازی‌ مناسبی صورت بگیرد.

بنیانیان ادامه داد: آمار ۶۲ درصدی زنان متاهل معتاد نشان می‌دهد که آنان به علت اعتیاد همسر، برادر یا یکی از اعضای خانواده خود در این دام گرفتار شده‌اند و به علت اینکه زن همیشه پایمردی می‌کند در کنار همسر خود می‌ماند و گاهی به اجبار همسرش، گرفتار اعتیاد می‌شود و آنکه می‌ماند قربانی خشونت‌هایی می‌شود که باید در این زمینه به فکر چاره‌ای اساسی بود.

وی گفت: خطر اعتیاد، همه افراد جامعه را تهدید میکند، لذا زمانی دولت در این مبارزه موفق است که مردم نیز در صحنه حاضر باشند.