کت و شلواری های میلیاردی سرمربیان بالانشین!

به گزارش افکارنیوز، انتشار لیست قراردادهای پرسپولیس و استقلال موضوعی است که به یکی از سوژه‌های داغ و پرسر و صدای فوتبال ایران تبدیل شده است.

اتفاقی که سبب شد پس از افشای لیست قرارداد سرخپوشان، باشگاه نفت تهران هم به صورت خودجوش لیست قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را منتشر کند و حالا هم که سوژه روز مبالغ دریافتی اعضای استقلال است.

در این بین اینکه قرارداد مربیان بالای‌جدولی و مربیان گرانقیمت فوتبال ایران چقدر است، موضوعی است که می‌تواند جالب‌توجه باشد.

* ۸۵۰ میلیون برای قهرمان


حسین فرکی(فولاد): فرکی که دومین فصل مربیگری خود در فولاد را تجربه می‌کرد قراردادی ۷۵۰ میلیونی را با این تیم امضا کرده است که در صورت قهرمانی پاداش هم به آن تعلق می‌گرفته است که با این اتفاق حسین‌آقا این فصل رقمی حدود ۸۵۰ میلیون از اهوازی‌ها دریافت کرده است.


* گران‌ترین مربی ایرانی


علی دایی(پرسپولیس): طبق لیستی که از قرارداد پرسپولیسی‌ها منتشر شده علی دایی در این فصل قراردادی به ارزش یک‌میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با پرسپولیس منعقد کرده است. ضمن اینکه دایی از دوره قبلی حضور خود ۳۰۰ میلیون طلبکار بود که آن را دریافت کرد.


ضمن اینکه شنیده می‌شود دایی ۳۵۰ میلیون هم بابت مالیات از پرسپولیس دریافت کرده است که جمعا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون می‌شود!


با این حال در قرارداد منتشر شده عنوان شده بود که دایی مبلغ ۸۱۰ میلیون از قرارداد این فصل خود را دریافت کرده اما خود وی در گفتگوی تلفنی با برنامه ۹۰ چند هفته پیش اعلام کرد که در این فصل حدود ۷۴۰ میلیون تومان از پرسپولیس گرفته است.

* ۴۵۰ میلیون + پاداش

یحیی گل‌محمدی(نفت تهران): بر اساس لیستی که این باشگاه منتشر کرده قرارداد یحیی گل‌محمدی ۳۸۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به سومی نفت تهران در لیگ‌برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا وی مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

* حداقل ۴۵۰ هزار دلار


زلاتکو کرانچار(سپاهان): این مربی کروات پس از گذشت چند هفته از رقابت‌های لیگ یازدهم در حالی به‌جای لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد که گفته می‌شد قراردادی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار که بالاتر از سقف قرارداد بود با او بسته شده است.


کرانچار سپاهان را در پایان فصل یازدهم به عنوان قهرمانی لیگ و در لیگ دوازدهم به عنوان قهرمانی جام‌حذفی رساند و اخباری هم که از اصفهان به گوش می‌رسد این است که او قراردادی به مراتب بالاتر از گذشته با سپاهان بسته بوده است که بندهایی درخصوص قهرمانی یا کسب سهمیه لیگ داشته که سپاهان در این زمینه‌ها با کرانچار به توفیقی دست پیدا نکرد.

* ژنرال یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون


امیر قلعه‌نویی(استقلال): براساس لیستی که از قرارداد استقلالی‌ها منتشر شده ژنرال قراردادی یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی با استقلال در این فصل بسته بوده است. او مبلغ ۴۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم از قبل طلبکار بوده و در این فصل یک‌میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان دریافت کرده است!

* معلم میلیاردی!

مجید جلالی(تراکتورسازی): وقتی مسئولان وقت باشگاه تراکتورسازی با مجید جلالی به مشکل خوردند حمیدزینی‌زاده، مدیرعامل سابق این باشگاه اعلام کرد که جلالی و کادر فنی‌اش جمعا یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با این باشگاه قرارداد بسته بودند که سهم جلالی ۹۰۰ میلیون و کمک‌های او ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

* طلب ۱۴۸ هزار دلاری


تونی اولیویرا(تراکتورسازی): این مربی پرتغالی که قبل از پایان لیگ دوازدهم از سمت سرمربیگری تراکتورسازی برکنار شده بود، از قرارداد قبلی خود ۱۴۸ هزار دلار طلبکار بود و وقتی تبریزی‌ها دوباره برای بستن قرارداد با او پیشقدم شدند مبلغ صدهزار دلار آن را دریافت کرد و دوباره روی نیمکت تراکتورسازی نشست.

او قراردادی شش‌ماهه به ارزش ۱۵۰ هزار دلار هم با تراکتورسازی بسته بود که ۶۰ درصد آن که ۹۰ هزار دلار می‌شود را دریافت کرده است.

* ۱۲۰ هزار دلار مفت!


دراگان اسکوکیچ(ملوان): اولین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه ملوان قراردادی ۱۲۰ هزار دلاری با این باشگاه بسته بوده که ۶۰ هزار دلار آن را دریافت کرده و وقتی پیگیری‌هایش برای دریافت بقیه قراردادش جواب نداده برای دریافت مابقی طلب خود به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده است.

* بیش از یک‌میلیارد از جیب بابک


منصور ابراهیم‌زاده(راه آهن): او اول فصل تا پای عقد قرارداد با تراکتور رفت اما نبست و به راه‌آهنی رفت که آن‌موقع بابک زنجانی میلیاردر بالای سرش بود و خوب خرج می‌کرد.


بعد از او جلالی با تراکتور یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون بست پس حتما رقم پیشنهادی منصورخان به تراکتور بالاتر بوده که آنها قید او را زدند و با جلالی بستند.


با همین معادله میشود نتیجه گرفت كه او از راهآهن مبلغی بالاتر گرفته است و به همین دلیل او را در جمع گرانترین مربیان ایران قرار دادیم اما او هرگز نتوانست به اندازه پولی كه گرفته نتیجه هم بگیرد.