رئیس جمهور آمریکا مسئول این جنایت است

افكار نيوز - رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اهانت به قرآن كريم در ادامه طرحهاي شيطاني صهيونيستها در راه اسلام ستيزي و مقابله با جمهوري اسلامي ايران بوده و هرگز نميتوان آن را به عنوان مقابله مسيحيت با اسلام قلمداد كرد.

به گزارش افکار، آیت‌الله محمد یزدی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، آن را طرح شیطانی صهیونیست‌ها دانسته و گفت: بعضی‌ها می‌خواهند اعمال زشت و ننگین صهیونیست‌ها در اهانت به قرآن کریم را به جنگ‌های صلیبی و تقابل اسلام و مسیحیت نسبت دهند؛ در حالی که این حرکت مذبوحانه دنباله یکی از طرح‌های استکبار برای انقلاب ستیزی از طریق رژیم صهیونیستی که اصولا با مذهب مخالف می‌باشد، است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که اهانت به قرآن به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر، دلیل روشنی بر اثبات طرح صهیونیست‌ها است، افزود: تحقیقاتی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر در سطح دنیا رخ داد و حتی اعتراض بسیاری از غربی‌ها را برانگیخت، بهانه‌ای شد تا در محل این حادثه، به بهانه مبارزه با تروریست و اسلام‌ستیزی و به خصوص مقابله با جمهوری اسلامی، به قرآن کریم اهانت کنند.

رییس اسبق قوه قضائیه یادآور شد: استکبار در تلاش است به بهانه ۱۱ سپتامبر و مبارزه با تروریست به مقابله با اسلام پرداخته و در همین راستا ایران را منشاء تروریست‌ها اعلام کند؛ در حالی که مواضع انقلاب اسلامی ایران همیشه علیه تروریست بوده و خود قربانی حملات آن‌ها است.

یزدی، کشیش مسیحی را انسانی احمق، جاهل و بی‌سواد برشمرد و گفت: در قرآن کریم بیشترین تعریف از عیسی و مسیح(ع) شده و پاک‌ترین نسبت به مریم کبری داده شده، کدام کتاب آسمانی این اندازه از این پیامبر الهی دفاع کرده است، آیا آن کشیش احمق که این طرح را بیان کرد به این مباحثتوجه نکرده که چقدر قرآن به حضرت عیسی(ع) عنایت داشته و دارد؟

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه اهانت به قرآن را اهانت به ادیان آسمانی بیان کرد و افزود: اهانت به قرآن در کشوری رخ داده که مدعی آزادی است؛ بنابراین دولت آن نمی‌تواند خودش را کنار بکشد و بگوید من مسوولیتی ندارم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که شخص رییس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور در قبال این جنایت مسوول‌اند، تصریح کرد: در کشوری که مردم از ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی و حتی یهودی در آن وجود دارد، پلیس موظف بوده از بروز این حادثه جلوگیری نماید، اما این کار را نکرده است؛ بنابراین رییس‌جمهور و دولت آمریکا مسوول این جنایت هستند.

یزدی با بیان این‌که عواقب ناشی از این‌گونه حوادثناگوار را نمی‌توان به زودی پاک کرد خاطرنشان کرد: اهانت به قرآن ریشه سیاسی دارد؛ به طوری که انقلابی در ایران بر اساس اسلام شکل گرفته و استکبار همواره درصدد ضربه زدن به آن می‌باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که علمای ادیان به مشترکات تاکید دارند، اظهار کرد: جلساتی که در گوشه و کنار دنیا شکل می‌گیرد و علمای ادیان دیگر حضور دارند مانند دارالتقریب و بین‌المذاهب و نشریاتی که از ناحیه آن‌ها منتشر می‌شود، همه مشترکات ادیان الهی را تائید می‌کنند و امروز به کتابی اهانت شده که حامی همه ادیان است؛ بنابراین باید از این کتاب دفاع کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه به وظیفه سازمان کنفرانس اسلامی در حمایت از مسلمانان و مقدسات آنان در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: وظیفه هر مسلمان و شخصیت حقیقی و حقوقی است که وقتی می‌بیند به مقدسات توهین شده، ‌ عکس‌العمل نشان دهد.

یزدی عدم عکس‌العمل‌های بعضی از علمای اسلام را تحت تاثیر سیاست‌های حاکم بر کشورشان بیان کرد و افزود: متاسفانه رنگ سیاسی، حاکم بر رگ دینی و مذهبی آنان شده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که حوزه علمیه باید اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم کند، یادآور شد: بعضی از کارها نه تنها اسلام و قرآن را تضعیف نکرده، بلکه تقویت هم می‌کند.

وی بیان کرد: با اهانت به قرآن کریم مراکز علمی و تحقیقی دنیا درصدد بر می‌آیند که ببینند قرآن چه می‌گوید و خود به خود به آن علاقه پیدا خواهند کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اهانت به قرآن را امتحانی الهی برشمرد و گفت: نظام خلقت بر این بنا نشده است که اگر کسی مرتکب گناه شد، فورا باید عذاب شود، بلکه این نوع جنایات آزمایشی برای هر دو گروه اسلام ستیزان و مسلمانان است.

یزدی با تاکید بر این مطلب که سران حکومت‌های اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند، اذعان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که اگر سران حکومت‌های اسلامی با ملت و مردم خود باشند، خدا آنان را حمایت می‌کند و حکومت‌شان ادامه می‌یابد، اما اگر با ملت و مردم خود نباشند حکومت‌شان خود به خود از بین می‌رود.

وی یادآور شد: کدام یک از مردم کشورهای اسلامی راضی به اهانت به قرآن است، اگر حکومت نظر ملت و مردم خود را رعایت نکند، نوعی خلاف با مردم خود داشته است بنابراین یک و نیم میلیارد مسلمان حق دارند که از حقوق خود دفاع کنند.

رییس جامعه مدرسین که با مرکز خبر حوزه گفت‌وگو می‌کرد، در پایان تصریح کرد: حوزه و اهل قلم، ‌ با بیان و منطق رسا، شیوا و بدون آلودگی به کلمات زشت این جنایت را محکوم کنند.

انتهای پیام