نمی‌شود با جنبش سبز به اهداف رسید

به گزارش افكار ،جهان نوشت: سید محمد خاتمی در جلسه ای با مشاوران خود تنها راه ادامه فعالیت و حیات اصلاح طلبان را پی گیری اهداف خود از مسیر اصلاحات عنوان کرده و اظهار داشته است:نمی شود با جنبش سبز به اهداف خود رسید.تنها راه زنده نگاه داشتن اصلاحات جدایی از این جریان است.
وی با تاکید بر این که «جنبش سبز اصلاحات را به ورطه نابودی کشانده»، تصریح کرده است: مسیر اهداف ما فعلا از خیابان محقق نمی شود و ما در این زمینه باید و حتما فقط راه خودمان را پیش بگیریم.
خاتمی در عین حال مسیر جداسازی از جنبش سبز را نیازمند دقت بالایی عنوان کرده و اظهارداشته است: ما دراین شیوه باید کاملا با احتیاط عمل کنیم. اگرمهندسی شده گام بر نداریم ممکن است بدنه اجتماعی موجود که مشترک با جریان سبز است دچار تفرقه و دو دستگی شود.

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران در خردادماه سال ۱۳۸۸ از میر حسین موسوی و جنبش سبز حمایت کرده بود.
محمد خاتمی رئیس جمور سابق ایران قبل از انتخابات اعلام کرده که اگر مردم بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم شرکت خواهد کرد. این در حالی است که برخی از حامیان وی با برگزاری همایش، او را دعوت به این امر کرده بودند.
وی در روز بیست و سوم دی ماه ۱۳۸۷ در دیدار با جمعی از مردم ایلام در تهران، از احتمال کاندیداتوری خود و یا میرحسین موسوی خبر داد. پس از انتخابات دهم وی هم چون میر حسین موسوی و مهدی کروبی به جمع معترضین به نتایج انتخابات پیوست و خواستار انجام رفراندوم مجدد درباره نتایج انتخابات شد.

وی هم‌اکنون رئیس بنیاد باران است و در قالب این بنیاد به فعالیت می‌پردازد.

/ ب.