حجت الاسلام مهدی طائب در خصوص اظهارات و سرزنش اخیر حامیان فتنه نسبت به جریان انحرافی، گفت: بنده جریان انحرافی را با جریان اصلاحات یکی میدانم و در واقع آنها دو لب یک قیچی برای سیستم خارجی هستند و ریشه اصلی این دو به سازمان سیا بازمیگردد.

به گزارش فارس، وی بیان داشت: در جریان فتنه عده‌ای به ابزار بودن خود آگاهی داشته و برخی نیز این موضوع را نمی‌دانستند؛ کسانی که به این امر واقف بودند امروز در برابر جریان انحرافی نه تنها خیلی اظهارنظر نمی‌کنند بلکه دچار افسردگی شده‌اند چرا که آنها چنین انتظاری نداشتند.

* سرزنش جریان انحرافی توسط حامیان فتنه «فرار رو به جلو» است

حجت‌الاسلام طائب در ادامه افزود: این افراد انتظار داشتند جریان اصولگرایی و احمدی‌نژاد از درون توسط جریان انحرافی به پوسیدگی، شکست و سقوط دچار شود تا از این طریق عدم توانمندی اصولگرایان را ثابت کنند.

وی تأکید کرد: بنابراین نقد و ملامت فعلی این افراد نسبت به جریان انحرافی «فرار رو به جلو» است و در واقع عزایی است که در شکل سرور بیان می‌شود.

* حامیان فتنه انتظار داشتند جریان انحرافی در ۶ سال گذشته مقابل رهبری مقاومت کند

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: برخی از این افراد گفته بودند ما انتظار داشتیم جریان انحرافی در مقابل رهبر انقلاب مقاومت کند اما فکر نمی‌کردیم ۶ سال طول بکشد بنابراین باید از‌ آنها پرسید شما چرا چنین انتظاری داشتید؟

وی گفت: حامیان فتنه از اول نسبت به جریان انحرافی آگاهی داشتند لذا انتظار آنها این بود که عملکرد فعلی جریان انحرافی ابتدای فعالیت دولت اصولگرا انجام شود و موفق هم باشد اما درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم موجب شد جریان انحرافی ۶ سال در زمین زدن رئیس جمهور و منحرف کردن وی ناکام بماند.

حجت‌الاسلام طائب بیان داشت: کسانی که در حال حاضر دست به سرزنش جریان انحرافی زده‌اند گمان می‌کردند رئیس جمهور از مسیر منحرف می‌شود، استعفا می‌دهد یا مجلس به عدم کفایت وی رأی می‌دهد و آنها نیز می توانند با هیاهو به میدان آمده و کاندیدا معرفی کنند و حتی شکست اصولگرایان را اعلام کنند.

وی گفت: این افراد در کمال تعجب دیدند که هیچ اتفاقی نیفتاد و رئیس جمهور به فعالیت خود ادامه داد لذا مأیوسانه رو به جلو فرار می‌کنند تا کسی متوجه نشود آنها یک جریان واحد بوده‌اند از این‌رو نقدهای مأیوسانه علیه جریان انحرافی ارائه می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: بنابراین حامیان فتنه که امروز به سرزنش جریان انحرافی می‌پردازند هم این جریان را می‌شناختند و هم با یکدیگر همدست بودند.

* نوع فعالیت جریان انحرافی مانند مدل سیستم‌های جاسوسی است

وی گفت: سیستم‌ امنیتی باید ببیند جریان انحرافی به کجا وابسته است؛ هر چند نوع کارهای آنها نشان می‌دهد، مدل جریان انحرافی مانند مدل سیستم‌های جاسوسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تکذیب هرگونه ارتباط جریان انحرافی با هاشمی رفسنجانی توسط دفتر وی، ‌ اظهار داشت: تکذیب کردن این ارتباط بسیار خوب است و همین امر نشان می‌دهد کسانی که متوجه کارها هستند شباهت‌ها را پیدا کرده‌اند و با اینکه ارتباط مستقیمی ندارند، نوع اقدامات و اهداف آنها نشانگر نوعی همسویی بین جریان فتنه و جریان انحرافی است.

وی در خاتمه تأکید کرد: بنده نمیگویم آقای هاشمی با جریان انحرافی ارتباط داشته است چرا که خود وی با آنها ارتباط گیری نمیکند اما باید دید کدام حلقه اصلی به مهدی هاشمی که در انگلیس است و جریان انحرافی پناه داده است.