وزیر کشور با اعلام اینکه نزدیک به ۲ میلیون نفر در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد، از هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم نسبت به سال های گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر مصطفی محمد نجار عصر امروز در محل مرقد مطهر حضرت امام و در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری بیست و دومین مراسم سالگر ارتحال ملکوتی امام راحل اظهار داشت: من به عنوان نماینده از طرف رئیس جمهور مسئول برگزاری مراسم هر چه با شکوه‌تر بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل هستم.

وی افزود: نظر رئیس جمهور این بود که هر چه قدر بتوانیم تلاش کنیم تا مراسم با شکوه تری امسال برگزار شود.

نجار با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری ۵ کمیته کاری را برای برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در وزارت کشور تشکیل دادیم، گفت: این کمیته ها در زمینه های مختلف از جمله موضوعات ایمنی، بهداشت و درمان و امنیتی می باشد.

وی افزود: همچنین دستورات لازم را برای تامین رفاه حال زائرین به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده ایم تا در این رابطه وسایل رفاه زائرین از جمله امکانات حمل و نقلی و اسکان آنها را به نحو احسن فراهم کنیم.

وزیر کشور همچنین در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت موضوع کمبود آب بود گفت: قرار است بطری های آب آشامیدنی به تعداد لازم فردا در بین زائرین توزیع شود.

نجار با بیان اینکه همچنین از طرف نیروی انتظامی و پلیس راهور پیش بینی های مورد نظر برای حل مشکل ترافیک زائران در نظر گرفته شده است گفت: همه تلاش ما این است که امسال بر اساس اوامر رئیس جمهور مراسم پرشکوه تری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی همچنین در خصوص میزان جمعیتی که برای مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل به مرقد مطهر می آیند نیز گفت: میلیون ها نفر در بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام شرکت می کنند اما فکر می کنم نزدیک یک میلیون نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند و همچنین حدود یک میلیون نفر نیز از استان تهران و استان البرز در این مراسم شرکت خواهند کرد.