عروس امام(ره) در کنسرت مختاباد

به گزارش برنا، کنسرت سایه دوست به مناسبت فرارسیدن بیستودومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با صدای عبدالحسین مختاباد و با حضور عروس امام(ره) برگزار شد.

شب گذشته ۱۲ خردادماه، منتخبی از اعضای ارکستر سمفونیک تهران به همراه گروه موسیقی رودکی آثاری از ساخته‌های عبدالحسین مختاباد را در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اجرا کردند.

براساس این گزارش، در این کنسرت که دکتر فاطمه طباطبایی همسر مرحوم سیداحمد خمینی یادگار امام(ره)، سیدصادق طباطبایی خواهرزاده امام‌موسی صدر به همراه حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از میهمانان آن بودند قطعاتی از اشعار حافظ، مهرداد اوستا، هوشنگ ابتهاج و عبدالجبار کاکایی با صدای مختاباد اجرا شد.

ابتدا شعر نمی‌دانستم این دریا چه موج خون‌فشان دارد از سروده‌های عبدالجبار کاکایی اجرا شد. قطعه بعدی با شعر به دلم غم قفس سنگین است که چمن پر از گل رنگین است از مهرداد اوستا خوانده شد. قطعه بعدی سروده‌ای از ابتهاج با مطلع گفتم این عشق اگر واگذار مرا بود که مورد توجه حاضران واقع شد. در ادامه کنسرت قطعه فولکلور افغانی «شهر خالی» با تشویق حاضران مواجه شد. پایان‌بخش این کنسرت نیز اجرای قطعه «سایه دوست» با شعری از حافظ بود.

مختاباد همچنین در بخش دیگری از این مراسم به همراه گروه موسیقی ایرانی رودکی دو قطعه تا کی به تمنای وصال تو یگانه و شبانگاهان را اجرا کرد.