سخنان امام جمعه قاهره در نماز جمعه تهران

به گزارش ايرنا ، جمال الدين قطب كه براي حضور در آيين هاي ويژه سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) به ايران اسلامي سفر كرده است روز جمعه در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران اين موضوع را مطرح كرد.

وی گفت: ‌ چه سعادتی بالاتر از اینکه دو ملت مصر و ایران پس از آزادی از نظام های طاغوتی خود امروز در جهان اسلام و در کنار یکدیگر برای تحقق وحدت مسلمانان و سربلندی اسلام عزیز در صف واحدی قرار گرفته اند.

همه ایرانیان مبلغ اسلام هستند

امام جمعه قاهره با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ سعادتی بالاتر این این نیست در کشوری که زمانی طاغوت حکومت می کرد اکنون نماز جمعه برگزار می شود و احکام اسلام در آن جاری است و من در این مدتی که در ایران هستم مشاهده کردم که همه ایرانیان مبلغ اسلام هستند.

جمال الدین قطب اظهار داشت: ما چگونه می توانیم مبلغ اسلام باشیم در حالی که در کنار ما دولتهایی هستند که ملت های خود را تحت آزار و اذیت قرار می دهند.

عضو شورای فتوای دانشگاه الازهر با بیان اینکه ملت های مسلمان در صورت تفرق نمی توانند اسلام را ترویج کنند، افزود: در حالی که مسلمانان در ۵۴ کشور زندگی می کنند، قدرت آنها کم است و صهیونیسم با جمعیت اندک توانسته است بر یک و نیم میلیارد مسلمان قدرت نمایی کند.

امام جمعه قاهره تاکید کرد: طبق سفارش قرآن کریم ما باید با اتحاد و همدلی و تحت پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله از هر جهت خود را تجهیز و تقویت کنیم تا در دل دشمن رعب ایجاد شود.

این مقام بلندپایه مذهبی مصر تاکید کرد: ملت های مسلمان برای مقابله و مبارزه با دشمن باید بصورت عملی اقدام کنند زیرا با شعار دادن کار به جایی نمی رسد.

وی با تشریح این مطلب افزود: ما بایستی در ابعاد علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی خود را تقویت کنیم و اقدام نظامی مرحله آخر مبارزه است اگر بتوانیم در تمامی ابعاد خود را تقویت کنیم آن موقع می توانیم صهیونیسم جهانی را به خاک مذلت بنشانیم.

امام جمعه قاهره خاطرنشان كرد: ملت ايران در ۱۱ فوريه سال ۱۹۷۹ و ملت مصر در ۱۱ فوريه ۲۰۱۱ پس از ۳۳ سال بر طاغوت پيروز شدند و ما اين اشتراك زماني را به فال نيك مي گيريم.