آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی بخش دولتی

به گزارشافکارنیوز،محمدباقر هوشنگی در مورد تعیین تعرفه های بخش خصوصی گفت: تعرفه های بخش خصوصی هنوز ابلاغ نشده و در حال حاضر مسئولان ذی ربط در وزارتخانه های کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت و همچنین شورای عالی بیمه مشغول جمع بندی نهایی تعرفه های بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های بخش دولتی نیز طی هفته های آینده اجرایی می شود گفت: تعرفه بخش دولتی مدتی قبل از سوی شورای عالی بیمه ۴۴ درصد تعیین شد اما با توجه به اجرای طرح خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب بیماران به ۱۰ درصد از سوی وزارت بهداشت اجرای تعرفه های دولتی به هفته های آینده موکول شده است و برای اجرایی شدن باید ابتدا ابلاغ شود.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت در مورد ارتباط هدفمندی یارانه ها و تعیین تعرفه های پزشکی اظهار داشت: تعرفه های درمانی قبل از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی تعیین شده و در حال حاضر نیز در حال بررسی و جمع بندی تعرفه ها هستیم به همین دلیل اجرای آن به آینده موکول شده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه وزارت بهداشت قرار است در بخش درمان تحول ایجاد کند به همین دلیل پرداخت از جیب مردم نیز کاهش پیدا می کند به این معنی که بیمه ها نقش پررنگ تری نسبت به گذشته خواهند داشت. به طوریکه تعرفه ۴۴ درصدی بخش دولتی فشاری در بخش درمان به مردم وارد نخواهد کرد.

هوشنگی با اشاره به اینکه پرداخت از جیب در بخش سرپایی ۳۰ درصد و در بخش بستری ۱۰ درصد است گفت: بر اساس قانون باید پرداخت از جیب مردم کاهش یابد به همین دلیل وزارت بهداشت نیز امکانات تحقق آن را فراهم کرده و از فردا نیز این موضوع اجرایی خواهد شد.