اخراجی‌های بارسلونا در پایان فصل + جدول

به گزارش افکارنیوز، نشریه اسپورت کاتالونیا ادعا کرد مسئولان باشگاه بارسلونا در نظر دارند در پایان فصل جاری تغییر و تحول بزرگی در ترکیب این تیم به وجود بیاورند و در همین راستا تعداد زیادی از بازیکنان خود را در فهرست بازیکنان مازاد برای فروش در بازار نقل و انتقالات تابستانی قرار خواهند داد.

بارسلونا در فصل جاری ناامید کننده نتیجه گرفته و به جز لالیگا که قهرمانی‌اش در آن هم به اما و اگرهای زیادی وابسته است، هیچ شانسی برای بردن جام ندارد. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که کاتالان‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ فصل را بدون کسب جام به پایان برسانند. با توجه به این شرایط و برای جلوگیری از تکرار آن در فصل آینده، مسئولان باشگاه قصد دارند در نوکمپ خانه تکانی کرده و با آن دسته از بازیکنان خود که این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، وداع کنند.

این ۸ بازیکن جدا از ۲ بازیکن کهنه‌کار تیم، ویکتور والدس در درون دروازه و کارلس پویول در خط دفاع هستند که خود پیش از این اعلام کرده‌اند پایان فصل نیوکمپ را ترک خواهند کرد.

به نوشته اسپورت کاتالونیا، بارسلونا برای فصل آینده قصد دارد تیمی جدید بسازد که هسته اصلی آن را جرارد پیکه، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، لیونل مسی، نیمار، مونتویا، مارک بارترا و ژاوی تشکیل می‌دهند و بسته به نظر سرمربی جدیدی که در پایان فصل جای خراردو مارتینو را می‌گیرد، مهره‌های جدید به این گروه اضافه می‌شوند که محتمل‌ترین آنها مارک آندره تر اشتیگن، سنگربان آلمانی تیم بورسیا مونشن گلادباخ و آلن هلیلوویچ، هافبک کروات تیم دینامو زاگرب هستند.

بارسلونا قصد دارد بخشی از بودجه خرید این بازیکنان را از فروش گروهی از بازیکنان فعلی خود به دست آورد که طبق ادعای اسپورت کاتالونیا فهرست این بازیکنان به شرح زیر است:

ردیف بازیکن رقم فسخ قرارداد سال پایان قرارداد قیمت فروش بازی در فصل جاری(تمام رقابت‌ها) گل
۱ دنی آلوز ۱۲۵ میلیون یورو ۲۰۱۵ ۱۸ میلیون یورو ۴۰ ۴
۲ سسک فابرگاس ۲۰۰ میلیون یورو ۲۰۱۶ ۵۰ میلیون یورو ۵۳ ۱۳
۳ خاویر ماسچرانو ۱۰۰ میلیون یورو ۲۰۱۶ ۱۵ میلیون یورو ۴۴ ۰
۴ الکس سونگ ۸۰ میلیون یورو ۲۰۱۷ ۲۰ میلیون یورو ۳۰ ۰
۵ الکسیس سانچس ۱۰۰ میلیون یورو ۲۰۱۶ ۳۰ میلیون یورو ۵۲ ۲۰
۶ آدریانو کوریا ۹۰ میلیون یورو ۲۰۱۷ ۱۵ میلیون یورو ۳۶ ۴
۷ پدرو رودریگس ۱۵۰ میلیون یورو ۲۰۱۶ ۲۵ میلیون یورو ۵۲ ۱۹
۸ کریستین تیو ۲۵ میلیون یورو ۲۰۱۸ ۹ میلیون یورو ۲۹ ۵