به گزارشافکارنیوز،روزنامه آلمانی‌ «تسایت» نوشت: امروز در جریان نشست سالانه شورای اروپا، وزرای خارجه ۳۰ کشور درباره بحران اوکراین رایزنی می‌کنند.

انتظار می‌رود در این نشست «سرگئی لاوروف» و «آندری دشتشیزیا» ‌ وزرای خارجه روسیه و اوکراین نیز شرکت کنند.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که ۳ هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین زمان باقی است و دولت جدید این کشور، کنترل بخش‌هایی از شرق این کشور را از دست داده است و در این مناطق جنگ داخلی جریان دارد.

مقامات می‌کوشند تا از این فرصت برای یافتن راهکاری در راستای برون‌رفت از بحران اوکراین استفاده کنند.

«فرانک‌والتر‌اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان پیش از این خواستار برگزاری نشستی برای بررسی بحران موجود پیش از انتخابات ۲۵ می شده بود. وی در گفت‌وگوی شب گذشته با شبکه خبری «ZDF» ‌با اشاره به نشست ژنو در این مورد گفت: «نخستین نشست ژنو که در اواسط آوریل برگزار شد، گام مهمی اما بدون شک کافی نبود.» وی از این رو خواستار برداشتن گام دوم شد.

از آنجا که توافق ژنو مبنی بر ترک ساختمان‌‌های تصرف شده و بهبود اوضاع تاکنون عملی نشده است، قرار است «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن با «جان کری» وزیر خراجه آمریکا نیز در واشنگتن دیدار کند.

همچنین فردا نیز رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSZE) با دیدیر بورکهالتر رئیسجمهور سوئیس برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیسجمهور روسیه راهی مسکو خواهند شد.