وضعیت شبکه‌ پیام‌رسان موبایلی به کجا رسید؟

به گزارش افکارنیوز، محمود واعظی در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شدن پیام رسان موبایلی " واتس اپ " مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود، تاکید کرد: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک گارگروه است و وظیفه‌اش این نیست که برای شخص رئیس جمهور و برای شورایعالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه ندارد و یک مجموعه بالادستی است تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: وظیفه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ این است که از سیاستگذاری‌هایی که شورایعالی فضای مجازی انجام می‌دهد تبعیت کند.

وزیر ارتباطات درباره وضعیت شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی گفت: برای اپلیکیشن های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است؛ فقط در اسفندماه سال ۹۲ کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، بحثمسدودسازی سرویس «واتس اپ» را مطرح کرد که همین طور که قبلا هم گفتم نقصانی در رای‌گیری به وجود آمد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه دولت موافق بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه ای نمی‌زنند نیست، افزود: تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم دولت موافق مسدود کردن آنها نیست.

واعظی با یادآوری طرح موضوع فیلترینگ واتساپ در شورایعالی فضای مجازی اعلام کرد: رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا دستور داد که این موضوع متوقف شود و این کار انجام نشود.