به گزارش افکارنیوز، شاخص بورس تهران که در معاملات امروز رشد محتاطانه و کم رمقی را آغاز کرده و تا مرز ۷۸ هزار واحد پیش رفته بود، در پایان معاملات از روند صعودی منصرف شد و با کاهش ۴۶ واحدی به کار خود پایان داد.

در بازار امروز شرکتهای غدیر، صندوق بازنشستگی، گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، ایران خودرو، گل گهر و پتروشیمی فناوران زمینه رشد شاخص را فراهم کردند اما شرکت‌هایی همچون مپنا، ملی مس، بانک تجارت، بانک صادرات، مخابرات، تاپیکو و بانک پاسارگاد موجب بازگشت شاخص به مدار نزولی شدند.

درابتدای بازار امروز صنعت خودرو پر تقاضاترین صنعت بازار بود اما افزایش اثر نمادهای منفی و کاهش تب تقاضا در صنایع خودرو و پتروشیمی، رشد شاخص کل را متوقف کرد. به طوری که شرکتهایی همچون داروسازی روزدارو، کنترل خوردگی تکین کو و سرمایه گذاری صنعت بیمه بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند. همچنین شرکتهای معادن بافق، بهنوش ایران و نیروترانس بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار امروز تعداد ۲۶۳ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۱۹ معادل ۱۰.۱۱ درصد از سهام شرکت حفاری شمال از طرف شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم ۶ هزار ریال عرضه شد.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های مخابرات ایران، سیمان شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و سیمان شرق جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف شد.

در مجموع در بازار کم رمق امروز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش ۴۱۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.