به گزارش افکارنیوز، علی البرزی مشاور و طراح برنامه رادیویی روزی پاک با بیان این مطلب گفت: با توجه به درخواست های مکرر شنوندگان دائمی برنامه روزی پاک، تصمیم گرفته شد که اهمیت ماندگاری رفتار و منش پهلوانی و جوانمردی در جامعه در قالب ۴ ویژه برنامه «روزی پاک» به مدت ۴ هفته بررسی شود.

به گفته البرزی، در این ویژه برنامه ها فتوت و منش و رفتار جوانمردی و پهلوانی در جامعه و به ویژه در بحثکسب و کار بررسی و مورد نقد و واکاوی قرار می گیرد.
بنابراظهارات این برنامه سازرادیویی، این برنامه ها که با نام «بازگشت لوتی ها» تهیه و پخش می شود، دارای بخش های گوناگونی مانند صدای مخفی، سخنان بزرگان، کاسبی در تهران قدیم، پخش صدای دیالوگ فیلم ها و سریال های مرتبط با رزق و روزی حلال در جامعه و همچنین مباحثکارشناسی است.

البرزی در ادامه صحبت های خود با بیان این مطلب که روزگاری در شهر و دیار عیاران بودند و سربداران، روزگار دیگر لوتی ها و پهلوانان و جوانمردان و تا چند دهه پیش هم جوانان و رادمردانی که برای دفاع از هویت و ناموس ایرانی در برابر هجوم بیگانه سینه سپر کردند و مرام و لوتی گری واقعی را به نمایش گذاشتند. افزود: به راستی این روزها لوتی های واقعی شهر چه کسانی هستند، آیا «پهلوانان» این شهر مرده اند؟!

طراح و مشاور برنامه رادیویی روزی پاک خاطر نشان کرد: زمانی که برای خرید به بازار قدیم پایتخت می رویم، بارها از کنار گذر «لوتی صالح» عبورمی کنیم، اما از لوتی صالح ومرامش این روزها تنها نامش بر سر زبان ها است. آنقدر غرق در پول و مادیات شده ایم که امثال کسانی مانند لوتی صالح ها، طیب ها، تختی ها، رسول ترک ها و بسیاری دیگر را فراموش کرده ایم.

وی با بیان چند پرسش ادامه داد: به راستی چه اتفاقی افتاده و چه جریانی در سال های گذشته شکل گرفته است که منش و رفتار جوانمردی و پهلوانی دیگر در جامعه آنطور که باید مشاهده نمی شود؟ آیا نگرش و تفکر آدم ها تغییر کرده است و یا پول و مادیات باعثشده که آدم ها وقتی برای فکر کردن به موضوعاتی مانند منش و رفتار پهلوانی نداشته باشند؟

به باور این برنامه ساز جوان رادیویی، زمانی زورخانه و گود آن نماد پهلوانی و مرام و جوانمردی بود، اما این روزها نقش و نگار خالوبی بر تن جای مرام لوتی گری زورخانه ای را گرفته است!

بنابر اظهارات البرزی، اهمیت این موضوع باعثشد تا روزی پاک در قالب ۴ ویژه برنامه به بررسی آن بپردازد. طراح برنامه روزی پاک همچنین از طرح مباحثاخلاقی و اجتماعی این برنامه توسط حجت السلام هاشمی نژاد و مسعود بصیری خبر داد و گفت: یکی از بخش های پر مخاطب برنامه روزی پاک مباحثکارشناسی است که توسط مسعود بصیری کارشناس اجتماعی مطرح می شود.

گفتنی است، روزی پاک یکی از برنامه های ثابت رادیو اقتصاد است که از سال ۹۱ هر هفته روزهای دوشنبه از ساعت ۲۰:۲۵ روی موج ۹۸ اف ام ردیف پخش می شود. این برنامه با همکاری جمعی از برنامه سازان جوان رادیویی به سرپرستی علی البرزی، تهیه کنندگی الهام مصطفوی ، گویندگی لیلا جعفرپور، گزارشگری محمد نیکنام ، نویسندگی سپیده اشرفی، کارشناسی مسعود بصیری و آتیم سازی امیر رضازاده تهیه و پخش می شود.