چه کسانی در حوادثمرزی کشور نقش دارند؟

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور فضلی شامگاه روز دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی _ امنیتی و انتظامی به منظور دیدار با مقام‌های ارشد دولت پاکستان به اسلام آباد سفر کرد و در فرودگاه پایگاه هوایی نورخان(چکلاله) از سوی امتیاز تاجورمعاون وزیر کشور حامد علی خان مدیر کل منطقه‌ای وزارت کشور و جمعی از مقام‌های وزارت امور خارجه پاکستان و علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و روسای نهادهای ایرانی مقیم و اعصای سفارت کشورمان مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: پاکستان را به دلیل ویژگی‌های مشترک فرهنگی، تاریخی، مذهبی و دینی که با ما دارد، کشور دوست و برادر خود دانسته و نسبت به این کشور حسن همجواری داریم.

وزیر کشور با تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان به منظور رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه خاطر نشان کرد: ایران در راستای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه بر همکاری با پاکستان با توجه به مرزهای طولانی دوکشور، تاکید دارد.

رحمانی فضلی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر در بحثتوسعه پایدار و همچنین امنیت پایدار استفاده کنیم، این مساله برای همه کشورهای همسایه ما نیز صدق می‌کند؛ بخصوص با کشور پاکستان که یک کشور دوست و برادر ایران است.

وی در ادامه در گفت وگو با خبرنگاران حاضر در فرودگاه نورخان گفت: ما با پاکستان هیچ چالشی در امتداد نوار مرزی مشترک نداشته و همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

وزیر کشور در خصوص توافق امنیتی که اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، تصریح کرد: این مصوبه راهکار مشترکی برای ایران و پاکستان به منظور مقابله با تروریسم، قاچاق انسان، کالا، مواد مخدر و مبارزه با اشرار است که راه را برای رسیدن به هدف دو کشور هموار می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه سفر فعلی وی به دعوت همتای پاکستانی اش انجام شده، افزود: در این بازدید ما با طرف پاکستانی در خصوص چگونگی ارتقای همکاری‌های دو جانبه و رسیدن به یک توافق مشترک در بحثقرارداد امنیتی رایزنی کرده و این روند بسوی فعالیت‌های مشترک پیش خواهد رفت.

وزیر کشورمان با اشاره به دخالت عوامل خارجی در مباحثو موضوعات منطقه‌ای و مرزی ایران، تاکید کرد: ما اسناد و مدارکی در دست داریم که عمال وابسته به عناصر فرامنطقه‌ای در زمینه حوادثمرزی و پشتیبانی از اشرار نقش دارند.

وی گفت: این دخالت‌ها گاهی از سوی این عناصر از طریق رسانه‌ها منعکس و یا با اقدامات دیگری نیز مشاهده شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان اگر با یکدیگر فعالیت و همکاری مستمر داشته باشند و اقدامات مشترک را گسترش دهند بدون تردید برنامه ریزی عوامل خارجی در منطقه بی نتیجه خواهد ماند.

وی با تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها و تسلط کامل بر امور مناطق مرزی، افزود: دولت کشورمان برنامه های طولانی مدت در جهت توسعه مناطق مرزی داشته و امیداریم با همکاری و هماهنگی دولت های پاکستان و افغانستان بتوانیم بصورت سه جانبه این همکاری ها را ادامه دهیم.