کمک مالی آمریکا به مخالفان سوریه

به گزارشافکارنیوز،روزنامه " گاردین " روز سه شنبه در مطلبی با عنوان " آمریکا به نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه، ماهیت نماینده دیپلماتیک خارجی در واشنگتن می دهد "؛ از طرح این کشور برای ارائه کمک ۲۷ میلیون دلاری به مخالفان سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده است که " ماری هارف " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفت که دولتش درحال رایزنی و همکاری با کنگره آمریکا برای اختصاص ۲۷ میلیون دلار کمک درقالب تجهیزات غیر مرگباربرای مخالفان سوریه است.

درهمین حال، وزارت خارجه آمریکا در اقدامی برای حمایت از ائتلاف مخالفان سوریه با توجه به شکست های پی درپی جنگجویان مسلح آن از ارتش سوریه اعلام کرد که به نمایندگان این ائتلاف ماهیت دیپلماتیک به عنوان نماینده قانونی مردم سوریه در واشنگتن می بخشد و با دفتر آن در واشنگتن نیز مانند یک دفتر دیپلماتیک خارجی تعامل خواهد کرد.

البته نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه در واشنگتن، نمی توانند از مصونیت دیپلیماتیک برخوردار شوند و امکان گرفتن ساختمان و کنسولگری سوریه در واشنگتن را نخواهد داشت.

گاردین نوشت: آمریکا از این طریق خواسته است تا از قدرت ائتلاف مخالفان سوریه حمایت کند.

به نوشته گاردین، اگر کمک ۲۷ میلیون دلاری به مخالفان سوریه تصویب شود، مبلغ حمایت آمریکا از این مخالفان به ۲۷۸ میلیون دلار بالغ خواهد شد.

این روزنامه نوشت: احمد جربا قبلا بارها اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا واشنگتن را به حمایت از گروه به اصطلاح ارتش آزاد سوریه با سلاح های پیشرفته به منظور تغییر موازنه قوا قانع کند.

به نوشته گاردین، گزارش های مختلف تایید نشده حاکی است سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به برخی گروههای مسلح در سوریه با سلاح های مختلف کمک می کند.

گاردین افزود: اعطای وضعیت جدید به نمایندگان ائتلاف مخالفان در واشنگتن به آنها اجازه خواهد داد که از حساب های بانکی استفاده کرد و با شرکت های امنیتی مختلف همکاری کنند.