ایران به سوی قدرتمند شدن اقتصادی پیش می‌رود

به گزارش افکارنیوز، " مجید رفیع‌زاده " رئیس شورای بین المللی امریکا و عضو پروژه خلیج دانشگاه کلمبیا در مقاله ای تحت عنوان " ایران آهسته آهسته به سوی قدرتمند شدن اقتصادی می رود " که هفته نامه فرونت پیج آن را منتشر کرده است با اذعان به این که امضای توافق نامه هسته ای نهایی میان ایران و گروه ۱ + ۵ ایران را قدرتمند تر از قبل خواهد ساخت در ادامه تلاش کرده با سیاه نمایی، منفی بافی و القاء توهمات خود به خواننده این توافق را نادرست نشان دهد ومخالفت خود را با امضای آن بیان کند.

رفیع‌زاده می نویسد: مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی(گروه ۱ + ۵: چین، فرانسه، آلمان، روسیه، و انگلستان) آهسته آهسته به سوی امضای قراداد هسته ای دائمی و حذف همه تحریم های اقتصادی علیه ایران پیش می‌رود. برخی مدعی‌اند که اگر توافق هسته ای نهایی حاصل شود، ایران از برخی برنامه‌های ایدئولوژیک و منطقه ای خود نیز کوتاه خواهند آمد. بر طبق این استدلال، اگر یک توافق هسته ای دائمی است به دست آید، و در صورتی که آب شدن یخهای روابط میان تهران و واشنگتن ادامه یابد، سیاست خارجی ایران بهتر خواهد شد. در نتیجه، کشورهای دیگر نباید در مورد سیاست ایران نگران باشند و آنها باید خواهان حصول توافق هسته ای نهایی و حذف تحریم ها باشند.

رفیع‌زاده بعد از ذکر این مقدمه در ادامه مقاله خود سعی کرده با توسل به طرفه الحیلی اشتباه بودن این دیدگاه را ثابت کند و نشان دهد که هرگونه توافق هسته ای با ایران اشتباه محض است.

او ادعا کرده است از زمان امضای توافقنامه موقت، جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف منطقه‌ای خود جسورتر شده است. لغو برخی از تحریم ها و میلیاردها دلاری که ایران از ایالات متحده و جامعه بین المللی دریافت کرده است، موضع قاطعانه ایران را قویتر کرده است.

نویسنده در ادامه با اشاره به توان نظامی و تجهیزاتی کشورمان سعی کرده با غرض ورزی، این توانمندی و پیشرفت خیره کننده جمهوری اسلامی را در این حوزه در راستای اهداف تهاجمی نشان دهد. وی می نویسد: به گفته امیر سرتیپ علیرضا صباحی جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی پایگاه خاتم الانبیاء، ایران به سرعت در حال ارتقاء سیستم دفاعی خود است. و همانطور که سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش هفته گذشته اعلام کرد، نیروی زمینی ایران دارای موشک های بالستیک جدید میانبرد است و سیستم دفاع هوایی S - ۲۰۰خود را به به موشک های جدید مجهز کرده است. سیستم S - ۲۰۰ در مقایسه با سیستم های موشکی قبلی توانمندی های دور برد بسیاری دارد.

در ادامه این مقاله آمده است به گزارش رویترز، ارتش ایران در حال برنامه ریزی برای هدف قرار دادن ماکت(شبیه ساز) ناو هواپیمابر آمریکایی است. روزنامه " هفت صبح " به نقل از دریادار علی فدوی، نوشت " پس از اتمام ساخت ماکت، در تمرینات مورد هدف قرار خواهد گرفت " فرمانده نیروی دریایی سپاه قدرتمند پاسداران خاطرنشان کرد: " ما باید نقاط ضعف و قوت دشمن را بشناسیم. "

این مقاله در ادامه به رژه سالانه نیروهای مسلح در روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرده و آن را هم در راستای به رخ کشیدن قدرت ایران توصیف کرده است.

نویسنده به این نکته هم اشاره کرده است که ایران به صراحت گفته که در مذاکرات هسته‌ای، قابلیت های نظامی و سیستم های موشکی شان غیر قابل مذاکره هستند. ایالات متحده و سایر اعضای ۱ + ۵ هم به جای آن، بر رسیدن به یک توافق هسته ای نهایی تمرکزکرده اند.

اوج نگرانی و خشم این تحلیلگر مغرض از افزایش مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورها در سایه لغو تحریم ها است. او در این بخش از مقاله خود می گوید: به دلیل لغو تحریم های اخیر، چندین کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، و اتریش، روابط اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی تقویت کرده اند و یا در حال برنامه ریزی برای افزایش مناسبات اقتصادی خود با ایران هستند. صادرات نفت ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رفیع زاده ادعا می کند حتی هنگامی که برنامه هسته ای ایران در کانون توجه نبود، به عنوان مثال دردهه ۸۰ و ۱۹۹۰، جمهوری اسلامی درامور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کرد.

وی در پایان با تکرار اتهامات بی پایه و اساس می گوید :به احتمال زیاد، این توافق هسته ای دائم به جمهوری اسلامی فرصت می دهد برنامه هسته ای خود را پیگیری کرده و به اهداف خود و به موفقیت هسته ای دست یابد. اگر این اتفاق بیفتد ،خاور میانه شاهد یک تغییر شکل به نفع دولت های هسته ای خواهد بود .طبعا این مسئله باعث ایجاد رقابت تسلیحات هسته ای خواهد شد که ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.