به گزارش افکارنیوز، از سال ۷۲ زمین‌های مرادآباد پونک و سوهانک شمیران توسط تعاونی مسکن به مردم واگذار و به صورت شش دانگ برای این زمین‌ها به نام افراد سند زده شده اما بعد از مدتی شهرداری جلوی روند ساخت و ساز را گرفته است؛ تا جایی که برای باطل کردن سندها نیز اقدام شده اما بر اساس حکم دیوان عدالت اداری به هیچ وجه اجازه باطل شدن سندها داده نشده است.

در سال ۸۷ مقام معظم رهبری از این زمین‌ها بازدید کردند و فرمودند: " در این زمین‌ها هیچ ساخت و سازی نباید صورت گیرد چراکه این اراضی حاشیه شهر تهران هستند اما باید به مالکان این زمین‌ها خانه بدهید یا معادل آن، زمین‌های دیگری برای این افراد در نظر گرفته شود ".

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ساخت و سازی در این زمین‌ها صورت نگرفته اما مالکان این سندها همچنان پیگیر زمین‌های خود هستند و هیچ جوابی از سوی مسئولان دریافت نمی‌کنند.

یکی از مالکان این زمین‌ها، اظهار کرد: مالکان راضی هستند بعد از گذشت این همه سال، قیمت عادلانه‌ای برای این زمین در نظر گرفته شود؛ البته قیمت این زمین‌ها در این مقطع بسیار بالاست و میزان تورم و ارزش افزوده آن نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته است.

به گفته وی با گذشت سالها از فروش این اراضی از سوی دولت به مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به موضوع، هیچ مسئولی وظیفه رسیدگی به وضع این زمینها را بر عهده نمیگیرد و مالکان نیز با پیگیریهای مختلف از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و بقیه ارگانهای ذیربط به نتیجه نرسیدند و همچنان بلاتکلیف هستند.