به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته متخصصان سلامت به کشفیاتی مرتبط با طول عمر با مطالعه نمونه خون یک زن ۱۱۵ ساله دست پیدا کردند. همچنین نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی سبک و روزانه به زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر و همچنین کاهش ناتوانی در دوران میانسالی منجر می‌شود.

پریونشن در این مقاله‌ به چند عامل تاثیرگذار برای داشتن زندگی سالم‌تر و با طول عمر بیشتر اشاره کرده که به شرح زیر است:

شخصیت بر طول عمر تاثیرگذار است

متخصصان دانشگاه «استنفرد» دریافتند که ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی یک فرد منظم، محتاط و مصمم به افزایش طول عمر او کمک می‌کند. بیشتر افراد تصور می‌کنند که آرام بودن به افزایش طول عمر منجر می‌شود اما در تمام موارد این موضوع صحیح نیست زیرا رفتارهای ناشی از وظیفه‌شناسی و جدی بودن بر رفتارهای دیگر تاثیر می‌گذارد. افراد دقیق و وظیفه‌شناس سعی می‌کنند در مورد انتخاب‌های زندگی‌شان بهترین گزینه را در نظر بگیرند و در نتیجه احتمال اینکه سالم‌تر زندگی کنند به مراتب بیشتر است.

رژیم غذایی از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر است

بررسی‌های انجام شده روی افرادی با سن ۱۰۰ سال و بالاتر حاکی از آن است که بیشتر این اشخاص از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند که حاوی مقدار زیادی میوه، سبزی و چربی‌های سالم است.

ژنتیک از دیگر عوامل تعیین‌کننده طول عمر است

در صورتی‌ که والدین عمر طولانی داشته باشند ضرورتا موجب طول عمر فرزندشان نمی‌شود اما برخی فاکتورهای بیولوژیکی وجود دارند که در این زمینه تعیین‌کننده و موثر هستند.

تحصیل‌ از فاکتورهای مهم در افزایش طول عمر است

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند در مقایسه با افرادی که پس از اتمام مقطع دبیرستان ادامه تحصیل نداده‌اند، حدود ۹ سال بیشتر عمر می‌کنند.

استرس شغلی لزوما به معنای کاهش عمر نیست

فعال و سخت‌کوش بودن ضرورتا به این معنی نیست که استرس شغلی به فرد آسیب می‌رساند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که افراد سخت‌کوش طول عمر بیشتری دارند.

مراقبه و افزایش طول عمر

مطالعات نشان می‌دهد مراقبه(مدیتیشن) می‌تواند در افزایش طول عمر نقش داشته باشد. نتایج یک بررسی روی گروهی از شرکت‌کنندگان در یک کلاس مراقبه حاکی از آن بود که در این افراد به طور متوسط حدود ۳۰ درصد فعالیت آنزیم «تلومراز» که به سن مرتبط است، بیشتر می‌شود. این یافته در سطح مقدماتی است اما اشاره می‌کند ذهن بر عملکرد بدن تاثیر قاطع می‌گذارد.

در مورد بیماری‌ها اصلا خوش‌بین نباشید

هرچند خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی در بسیاری از جنبه‌های زندگی مفید است اما در مورد بیماری‌ها اصلا توصیه نمی‌شود. به گفته پزشکان خوش‌بینی در مواجه با بیماری‌ها موجب می‌شود درمان را جدی نگیرید و از بازگشت بیماری غافل شوید که همین امر سلامت شما را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

اجتماعی بودن برای افزایش طول عمر ضرورت دارد

حضور در گروه‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده کمک می‌کند تا بهتر از خودمان مراقبت کنیم.

نشستن طولانی مدت بیشترین آسیب را به بدن می‌رساند

تحقیقات نشان می‌دهد نشستن برای مدت زمان طولانی با خطر کوتاه‌تر شدن طول عمر و دیگر مشکلات جسمانی همراه است.