برخورد پلیس با سرویس های غیرمجاز مدارس

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ محسن مهرایی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته میزان استفاده و تصادفات خودروهای غیرمجاز مدرسه تا حدودی افزایش یافته است. البته پلیس در مقایسه با سال قبل در برخورد با سرویس های غیرمجاز مدارس عملکرد بهتری داشته است. متاسفانه امسال چند حادثه سرویس مدارس از جمله در پایتخت رخ داد که در تمامی آنها از سرویس مدرسه غیرمجاز استفاده شده بود.

وی ادامه داد: پلیس در طول سال تحصیلی کنترل سرویس مدرسه را در دستور کار دارد و در ۱۵ روز نخست بازگشایی مدارس و در زمان شروع و خاتمه ساعات تحصیلی کنترل ها در حوالی تمامی مدارس به ویژه مدرسه های حاشیه خیابان تشدید می کند. مدارسی که در خیابان های اصلی قرار دارند یا ممکن است مشکل ترافیکی ایجاد کنند به صورت ویژه با استقرار گشت های خودرویی و موتوری کنترل می شوند.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور، در ایام امتحانات طرح های ویژه کنترل ترافیکی اطراف مدارس اجرا می شود.

مهرایی با اعلام اینکه برخی خانواده ها خودشان اقدام به جابجایی دانش آموزان می کنند، افزود: این اقدام بهتر از سپردن دانش آموزان به دست راننده ای است که مشخص نیست آیا صلاحیت لازم را برای این کار دارد. کنترل معاینه فنی و صلاحیت خودرو نیز از مواردی است که پلیس اهتمام جدی نسبت به آن دارد اما خانواده ها نیز باید به این امر توجه کنند که آیاخودرو از نظر شرایط آیین نامه ای دارای صلاحیت است.

وی از معرفی مقصران حوادثسرویس مدارس به دادگاه خبر داد و گفت: در سه حادثه سرویس غیرمجاز سهم استفاده کنندگان از این سرویس ها مشخص و افراد مقصر به دادگاه معرفی شدند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام اینکه هیچ کمبودی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمات دهی به سرویس مدارس وجود ندارد، تاکید کرد: بار دیگر به خانواده ها توصیه می کنیم زمان ثبت نام اجازه ندهند مدارس از سرویس فاقد مجاز استفاده کنند.