کاخ سفید تعطیل شد

به گزارشافکارنیوز،سی ان ان اظهار کرد: مقامات کاخ سفید به طور موقت اقدام به تعطیل کردن این مرکز نمودند. دلیل اتخاذ این تصمیم ورود یک دستگاه خودرو به منطقه امنیتی کاخ سفید بود.

شب گذشته یک خودرو با ورود به منطقه امنیتی کاخ سفید خود را به خودروی حامل دختران " باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا، نزدیک کرد. در لحظه بروز این حادثه اوباما در داخل کاخ سفید و در حال گفتگو با " جان کری " وزیر امور خارجه آمریکا بود.

راننده این خودرو که یک مرد ۵۵ ساله بوده توسط نیروهای امنیتی حاضر در محل بازداشت شده و به اتهام ورود غیر مجاز به کاخ سفید باید محاکمه شود.

منابع آگاه اعلام کرده اند که این مرد مجوز ورود به ساختمان وزارت خزانه داری که در نزدیکی کاخ سفید قرار دارد را داشته و از همین مجوز برای ورود به محوطه کاخ سفید استفاده کرده است.

به نوشته سی ان ان، خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اعلام کرده اند که به علت بروز این حادثه، کاخ سفید برای یک ساعت تعطیل بود.

این برای دومین بار ظرف یک سال اخیر است که خودرویی بدون مجوز وارد محوطه امنیت کاخ سفید می شود. به علت آزاد بودن حمل سلاح گرم در آمریکا، این کشور به صورت مرتب شاهد وقوع تیراندازی های متعدد و کشته شدن افراد بیگناه در این گونه حوادث است. از همین رو ورود افراد به محوطه های امنیتی با توجه به وضعیت موجود در این کشور حساسیت های زیادی را به همراه دارد.