اعلام تاریخ واریز نخستین یارانه پس از فاز دوم

به گزارش افکارنیوز، محمدباقر نوبخت ضمن قدردانی از انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی گفت: به تمام افرادی که اعلام کردند به یارانه نیاز دارند، مبلغی را که تاکنون می پرداختیم، خواهیم پرداخت و برای کسانی که اطلاعات ما نشان می دهد نیاز به حمایت بیشتری به ویژه در جهت امنیت غذایی دارند، علاوه بر یارانه نقدی، یارانه غیرنقدی در نظر گرفتیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد: هیچ ریالی از افزایش قیمت های حامل های انرژی را برای افزایش درآمد دولت به کار نمی گیریم و همه را در راه های مناسب تر که مردم نیاز دارند هزینه خواهیم کرد. منابع حاصل از انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی، به تولید و اشتغال، بهداشت و درمان و بهبود وضع محیط زیست اختصاص داده می شود.

گفتنی است: یارانه اردیبهشت ماه اولین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها است که به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بدون تغییر نسبت به مراحله اول به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

با احتساب اینکه بیش از ۷۴ میلیون ایرانی در سایت رفاهی ثبت نام کرده اند، دولت مبلغی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ماهانه برای یارانه نقدی درنظر خواهد گرفت.

در مجموع دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه در مرحله دوم انصراف دادند که دولت از محل انصراف این افراد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال کسب درآمد میکند.