۳ نفر در پرونده ستاد سوخت بازداشت شدند

به گزارش افکارنیوز، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسراهای امور جنایی و ارشاد تهران، در پاسخ سوالی درباره پرونده ستاد سوخت اظهار داشت: در پرونده ستاد سوخت پیش از این ۲ نفر بازداشت شده بودند. طی روزهای اخیر نیز یک فرد دیگر بازداشت شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری موارد خلاف در مستند «من روحانی هستم» را ارائه کند

وی همچنین درباره رسیدگی به موضوع پرونده «من روحانی هستم» گفت: از معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواسته‌ایم موارد خلاف موجود در این پرونده را به دادستانی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در خصوص پرونده ماهی‌های فشافویه اظهار داشت: در دادگاه بخش است و تحت رسیدگی است که خوشبختانه کارهای خوبی با دادگاه خبش صورت گرفته و اطلاع رسانی در این زمینه به مردم خواهد شد.

وی در خصوص پرونده مهدی هاشمی که بسیار طولانی شده است گفت: کارهای تحقیفاتی رو به پایانی است و امیدواریم هرچه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

دولت آبادی در خصوص راه اندازی دادسرای نفتی و بین الملل اظهار داشت: دادسرای بین الملل کار خود را شروع کرده و موفق نیز عمل کرده است دادسرای انرژی یا همان دادسرای نفتی همچنان با مشکل ساختمان مواجه بود که امیدواریم هر چه زودتر حل شده و کارهای خوبی صورت گیرد.

تمرکز رسیدگی به پرونده‌ تخلفات و جرایم ورزشی در یک شعبه

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار درخصوص اینکه تخلفات و پرونده های ورزشی مقرر بود در دادسرای ورزشی راه اندازی شود اظهار داشت: جرایم ورزشی در دادسرای فرهنگ با وجود اینکه یک شعبه در آنجا اختصاص داده شده، رسیدگی خواهد شد در حقیقت در شعبه ای ویژه جریان ورزشی رسیدگی خواهد شد و مسائل اتهامی و مجرمانه ورزشی در مرکز رسیدگی می‌شود. در گذشته دادسرا پراکنده بود ولی اکنون شعبه خاصی را به آن اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: روزنامه های ورزشی در این شعبه مورد پیگیری و رسیدگی قرا می‌گیرند.


جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده تأمین اجتماعی گفت: پرونده تأمین اجتماعی همچنان مفتوح است و تحقیقات در این زمینه زمان می‌برد.

علت واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان؛ ۵۰ درصد راننده، ۵۰ درصد پیمانکار

دولت آبادی در خصوص پرونده اسکانیا که اخیرا مجدد حادثه آفرید گفت: در این پرونده کارشناسی تعیین شده که ۵۰ درصد راننده و ۵۰ درصد شرکتی که اتوبوس را داشته است مقصر است. در این زمینه پیمانکار شناسایی نشده ولی راننده بازداشت شده است.

وی ادامه داد: این موضوع تحت نظارت است و مسئول مربوطه مربوط به این شرکت به دادسرا معرفی خواهد شد. قانون علاوه بر دیه مجازات را تعیین خواهد کرد چرا که دیه امری مدنی و اجتماعی است و موضوع غیرعمد نیز یک جرم است.

بانک‌ها باید مدعی مطالبات خود باشند


دادستان عمومی و انقلاب درباره ارسال اسامی برخی بدهکاران بانکی از سوی دولت به قوه قضاییه و احتمال ورود دادستانی تهران به این موضوع گفت: دادستانی هرجایی که جنبه حقوقی داشته باشد ورود می‌کند ولی تمام پرونده‌ها قطعا دارای ذی‌نفع هستند که در این زمینه بهترین ذی‌نفع بانک‌ها هستند که باید مدعی مطالبات خود شوند. دادستانی تهران در این زمینه پیگیری است و آمادگی خود را برای پیگیری بیشتر و ورود به پرونده اعلام می‌کند.

جعفری دولتآبادی با بیان اینکه درباره ارتباط احتمالی بابک زنجانی و رضا ضراب قبلا توضیحاتی داده است، در زمینه چگونگی ورود برخی اقلام به زندان اوین گفت: این موضوع بحثی است که در مدتی طولانی رخ داده و پیگیریهای آن در حال انجام است.