دغدغه امروز آمریکا؛ نیروی دریایی سپاه

به گزارش افکارنیوز، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سومین همایش شناورهای تندرو که صبح امروز در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: شناورهای تندرو عامل بر هم زننده برنامه آمریکایی‌ها در سال آخر جنگ تحمیلی و مانع کارشان بود که به لحاظ تاکتیک بسیار مناسب صورت گرفت.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس تلاش زیادی شد تا مصادیق شناورهای تندرو در کشور ایجاد شود. در حوزه دریایی و شناورهای تندرو ابعاد پنهانی زیادی وجود دارد که هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

فدوی با بیان اینکه به معنای کامل عملیاتی به شناورهای تندرو دست یافته‌ایم، اظهار داشت: ما تاکنون به انواع شناور نظامی با سرعت ۶۰ نات دست یافته‌ایم که در پایان برنامه پنجم توسعه نیز به سرعت ۸۰ نات دست خواهیم یافت.

فرمانده ندسا تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا سال ۲۰۵۰ تعدادی از شناورهای آمریکایی را به سرعت بالای ۴۰ نات برسانند و الان نیز تعدادی از این شناورها را وارد سازمان‌شان کرده‌اند که سرعت‌های ۴۲ و ۴۵ نات دارد.

فدوی در ادامه تصریح کرد: شناورهای تندرو در انواع مختلف مجموعه تسلیحاتی در نیروی دریایی سپاه موجود است.

وی افزود: دغدغه امروز وزارت دفاع، نیروی دریای و دانشگاه‌‌های آمریکایی این است که چطور با شناورهای تندرو سپاه مقابل کنند که در این راستا هزاران مقاله تهیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما فاصله زیاد و رو به جلو با‌ آمریکایی‌ها حفظ کرده‌ایم، آمریکایی‌ها تحقیقات و پروژه‌های زیاد دریایی دارند که کارکرد آن در خلیج فارس است لذا ما نیز باید همواره نیازمندی‌هایی که در بحثشناورهای تندرو که روی آن موشک نصب می‌شود را در دستور کار داشته باشیم.

فرمانده ندسا در پایان خاطر نشان کرد: ما و آمریکا در یک روال بازدارندهای به نفعمان به سر میبریم که این را آمریکاییها هم قبول دارند.