به گزارش افکارنیوز، در جریان معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه به رشد بی رمق و محتاطانه خود ادامه داد و با افزایش نا چیز ۳۵ واحدی مواجه شد. به این ترتیب در معاملات امروز شاخص بورس تهران با ۳۵ واحد رشد به کانال ۷۷ هزار و ۷۵۲ واحد رسید.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی شازند، سایپا و ایران خودرو شرکتهای اندکی بودند که تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند؛ در مقابل شرکتهایی همچون غدیر، ملی مس، سرمایه گذاری خوارزمی، مپنا و پتروشیمی کرمانشاه از شرکتهایی بودند که مانع از رشد بورس شدند.

البته در نیمه معاملات امروز نماد تاپیکو به دلیل قطعیت خرید سهام هلدینگ خلیج فارس و تغییرات با اهمیت در دارایی های خود متوقف شد که در توقف این نماد در کاهش افت بورس تاثیر گذار بود.

در بازار امروز تغییری در قیمت گروه خودرویی مشاهده شد و شرکتهای این صنعت با صف خرید مواجه گردید به طوری که پس از داروسازی زهراوی، سایپا، سیمان فارس و پست بانک بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که در کنار صف خرید سنگین فروش " حسینا " در فرابورس، بهنوش ایران، نیروترانس، معادن بافق و کشتیرانی از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای فروش را در اختیار گرفتند.

در بازار امروز بیش از ۴ میلیارد سهم به ارزش ۹۵۸ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که افزایش حجم معاملات به دلیل عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس بود.در بازار امروز ارزش بازار سرمایه به ۳۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.