به گزارشافکارنیوز،بی‌بی‌سی اظهار کرد: یک منبع در کاخ ریاست جمهوری گفت کرزای به ارگو پرواز کرده است تا وضعیت کمک‌رسانی و ابعاد فاجعه ارگو را از نزدیک بررسی کند.

در اثر رانش زمین در ولسوالی ارگو در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان در روز جمعه گذشته صدها تن جان خود را از دست دادند. رانش زمین صدها دستگاه خانه را زیر گل و لای مدفون کرد و باعثآوارگی اهالی روستای باریک‌آب شد.

مقامهای دولتی اعلام کردند که به دلیل عمق گل و لای در محل رانش زمین، عملیات نجات و جستجوی اجساد قربانیان این حادثه متوقف شده است.

صبح روز گذشته، گل محمد بیدار معاون والی بدخشان گفت که وضعیت توزیع کمک‌ها به صورت عادی ادامه دارد و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

معاون والی بدخشان گفته است که هرچند شماری از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، توافق کرده‌اند که اجساد قربانیان به حال خود بماند، اما شماری دیگر هنوز اصرار دارند که اجساد باید بیرون آورده و دفن شود.

بیدار افزود که این موضوع در نشستی با حضور رئیس جمهوری در ارگو بررسی می‌شود و تصمیم نهایی را او خواهد گرفت.

او در مورد آمار قربانیان گفت که ۱۵ جسد از زیر آوار بیرون شده و حدود ۲۹۰ نفر دیگر زیر آوار مانده اند. در حال حاضر، تلاشها برای شناسایی و تثبیت آمار کل قربانیان ادامه دارد.