توصیه رسانه‌های اصلاح‌طلب به یونسی

به گزارش افکارنیوز، «پرچم» حکومت ستم‌شاهی رژیم پهلوی ۳۶ سال قبل به رهبری حضرت امام خمینی(ره) سقوط کرد و با استقرار نظام جمهوری اسلامی تمام نمادهای طاغوتی رژیم شاهنشاهی ساقط شد و مردم انقلابی ایران خود اقدام به حذف نمادهای طاغوتی کردند.

«شیر و خورشید»به عنوان نمادی کهاپوزیسیونهمواره از آن در تجمعات ده نفره خود علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، برای مردم ایران نه تنها تقدسی ندارد بلکه نماد ایران قبل از انقلاب اسلامی است و از این رو اپوزیسیون ضد انقلاب که ادعای ایرانی‌گری دارند در دوران فتنه ۸۸ همواره از این «نماد» برای حمایت از سران فتنه استفاده می‌کردند.

بر اساس این گزارش، علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، ‌ در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز و در یک کنفرانس خبری طی سخنانی عجیب خواستار گفت: «عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»

حضرت امام(ره) ۳۶ سال پیش در تاریخ ۱۰ اسفند ۵۷ در مدرسه فیضیه قم و در جواب افرادی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور بودند، فرمودند: «با پشتیبانی ملت ایران، تمام آثار غرب را تمام آثار فاسده، نه آثاری که تمدن است تمام اخلاق فاسدۀ غربی را، تمام نَغَمات باطلۀ غربی را خواهیم زدایید. ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم.بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این " شیر و خورشید " منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.»

این اظهارات عجیب و بی‌سابقه یک مسئول جمهوری اسلامی نه تنها با انتقادات شدید مردم انقلابی همراه شد بلکه این‌بار حامیان و رسانه‌های دولتی نیز برای اعتراض به این سخنان مبهم به میدان آمدند.

بر پایه این گزارش، این اظهارنظر نسنجیده، صدای اعتراض بیت امام را هم درآورد تا جایی که مرتضی اشراقی نوه حضرت امام نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک به بازخوانی سخنان تاریخی حضرت روح‌الله درباره «پاکسازی ادارات از مظاهر طاغوتی» پرداخت.

همچنین سایت انتخاب نزدیک به دولت به انتقاد از این موضع‌گیری یونسی پرداخت و در این باره نوشت «سخنان عجیب و بی‌سابقه حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام، در مورد پرچم شیر و خورشید، باعثبروز واکنش‌هایی از سوی جریان‌های معتدل نیز شده است.»

از سویی دیگر مدیرمسئول این سایت هم در انتقادی کم‌سابقه از یونسی نوشت «آقای یونسی! بیش از این، برای دولت اعتدال بحران زایی نفرمایید! از پس همان رفتارهای امثال شما در ایام اصلاحات، احمدی نژاد برون شد!»

مصطفی فقیهی در ادامه این یادداشت خود آورده است: «اگر نظریه «۹ روز یک بحران» دولت اصلاحات را بپذیریم - که حقیقتاً بخش زیادی از آن عین واقعیت بود - سئوال اساسی تر اینجاست که عوامل این بحران زایی چه کسانی بودند و چه عناصری درصدد بودند خود بهانه به دست افراطیون دهند؛ چه خوب است که حضرات، به جای دست یازیدن به حرکات خام و نارس، گذشته و پیشینه ایران و ایرانی را بازخوانی کنند و از حوادثگذشته تاریخ درس عبرت بیاموزند.»

از سوی دیگر رسانه‌های ضدانقلاب هم با ذوق‌زدگی به بازتاب سخنان جنجالی یونسی پرداختند؛ سایت ضدانقلابی گویا سخنان اخیر یونسی درباره بازگشت نماد شیر و خورشید را «باورنکردنی» توصیف کرد و نوشت «برای بیان چنین سخنانی در متن جمهوری اسلامی٬ گوینده باید در جایگاهی همانند جایگاه علی یونسی نشسته باشد…».

در پی جنجال‌سازی یونسی درباره تغییر آرم هلال احمر به نشان شیر و خورشید، سید احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: «حذف نماد شیر و خورشید موضع حاکمیت بود، بنابراین جزو سیاست‌های کلی نظام به حساب می‌آید و اختیار آن با رهبر معظم انقلاب است.»

به نظر می‌رسد این بار تضاد صریح سخنان یونسی با سیره امام روح‌الله باعثشده است تا هیچ فرد و رسانه منصفی نتواند از انتقاد به این سخنان عجیب چشم‌پوشی کند.