به گزارش افکارنیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای تونی اولیویرا!

باشگاه با فراهم کردن زمینه‌های همکاری، مذاکرات طولانی با شما برگزار کرد تا موافقت شما را به ادامه همکاری اخذ کند؛ درحالی که پیش شرط مذاکره شما دریافت طلب فصل گذشته بوده است.

زمان را آن چنان از دست باشگاه گرفتید که مبالغی که به زمان پرداخت آنها مانده بود، نیز سر رسید و به عنوان طلب جدید شما محسوب شد.

در جلسه ۲ / ۲ / ۹۳ که با حضور آقایان حق تعالی، دلجوان، مختاری، بنده و شما برگزار شد، شما با دریافت ۱۰ هزار دلار مانده پاداش، رضایت خود را از همکاری و پرداخت‌های بنده اعلام کرده و اجازه خواستید تا چند روز در کشور پرتغال به وضع بیماری همسرتان رسیدگی کنید و سپس برنامه و پیشنهاد خود را به باشگاه اعلام کنید. بعد از رفتن به پرتغال همه گفته‌های خود را عوض کرده و بر خلاف قولتان عمل می‌کنید.

این جانب در آن جلسه برای چندمین بار اشاره کردم که در طول مدت همکاری ۴۸ هزار دلار شما را هم پرداخت خواهم کرد و شما این مسئله را پذیرفتید.(صدای ضبط شده کل آن جلسه موجود بوده، اگر فراموش کرده‌اید، می‌توانم برایتان ارائه کنم.)

اینجانب سعی کردم با القای آرامش، تعامل خیلی خوبی با شما، باشگاه و هیات مدیره ایجاد کنم. اگر بنای همکاری داشتید، چرا از طریق سایت‌های فیس بوک و … سعی در تخریب روابط فی‌مابین دارید؟ آیا با این فضا می‌توان یک فصل با هم کار کرد؟

در نامه قبلی خود اعلام کردید حرفه‌ای گری شما حکم می‌کند با عقلانیت اقدام کنید و با این حرفتان به احساسات پاک مردم توهین کردید. ما در این شهر به دنیا آمده‌ایم و با این مردم زندگی می‌کنیم و در این خاک نیز دفن خواهیم شد و هرگز از عزتی که برای مردم قائل هستیم رویگردان نخواهیم بود.

شما نرفتید که برگردید. چرا که همه چیز خود را برداشته و برده‌اید. حتی یکی از کارکنان ما از شما سؤال کرده است که چرا همه چیز را می‌برید و شما در جواب گفته‌اید که برنخواهید گشت.

به نظر می‌رسد جنابعالی قدم‌های رو به جلو برنمی‌دارید و برای توجیه عدم همکاری خود با باشگاه، به دنبال فرصت‌سوزی و بهانه‌هایی هستید که باشگاه را به این کار متهم کنید که این بر خلاف روح حاکم بر مذاکرات ۵۰ روزه ما با شماست.

نمی دانم از تشویش اذهان عمومی چه چیزی را دنبال می کنید؟ ولی من خواسته هیات مدیره را به شما اعلام کردم که تا ۴۸ ساعت برنامه کاری و پیشنهاد مالی خود را برای ادامه همکاری اعلام نمایید که متأسفانه جواب متفاوتی را ارائه کردید. لیکن خود بهتر می‌دانید که باشگاه نباید فرصت محدود نقل و انتقالات را از دست بدهد. لذا مجبور هستیم با سرمربی دیگری وارد مذاکره شده و قرارداد فصل جدید را ببندیم.

ضمن احترام به جنابعالی و آرزوی سلامتی برای خود و خانوادهتان و برای نشان دادن صداقت در احساسات و عقلانیت خودمان، کل طلب شما را در یک پروسه زمانی مشخص پرداخت خواهیم کرد.